Pogona vitticeps 1.1

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
10
1603:

Har en fråga som jag tänkt på nu rent allmänt.
Vad skulle ske vid ett köp av två okönade skäggagamsjuveniler från samma kull, och det visar sig vara 1.1? Syftar nu på vad som skulle kunna ske vid parningstider. 


229
124
CJBReptiles:

Skulle det komma ägg så är det ju bara att kasta i soptunnan. Och då vet du ju även att det var 1.1


151
77
Firemon:

Det som skulle hända är att dom skulle para sej.

Det är aldrig en bra ide att köpa 2st skäggisar ifrån samma säljare om man planerar att ha dom boende tillsammans, skulle du råka få 2 hanar så kan dom börja slåss om revir osv.

skäggagamshonor kan producera ägg även om det inte finns nån hane i närheten.


456
200
isdrake:

Känns som en osäker chansning. Vare sig 1.1 eller 2.0 är bra så chansen att få två honor är rätt liten. Varför inte köpa lite äldre skäggisar om du är ute efter några speciella kön? 


429
254
JACLAR123:

Firemon, Då undrar jag om äggen ändå kan bli befruktade ? Om man bara har en hona.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

JACLAR123: Nej :)


429
254
JACLAR123:

Det var ju synd :(  Men då kan man ju ge ägget, till en steppis eller en skink. (Om man har någon)Då blir ju ellerfall en glad :)


88
10
1603:

Kanonbra, då vet jag det. 
Jo två redan könade hade ju absolut varit smidigare, därför har jag nu en följdfråga. 
Vad skulle ske om jag nu fick mig en 0.1, och senare köper ännu en 0.1 och introducerar dem för varandra? 


276
118
Maqea:

Det bör gå bra om man tar det lugnt och de inte är i olika storlek. Ålder spelar inten roll men storleken har betydelse. Det får inte skilja mer än några centimeter i längd mellan dem.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild