Terrariebygge a la kaninbur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

29
7
Patrulk:

Det är väldigt svårt att säga men eftersom färgen var okej och de lilla spacklet som använts ligger under så kan det nog funka. Möjligen om du vill dra nåt eller några lager färg över för att vara på säkra sidan.

Skäggagamer vill ju ha det hyffsat torrt och det minskar också riskerna jämfört med om det hade vart regnskogsklimat.

Men kan inte ge något definitivt svar. 


953
1840
peter54:

Rolig idé och fint bygge som ser ut som en möbel och passar därmed in i ett inrett hem. Diskussionen om bottenmaterial känns riskabel att ge sig in i eftersom jag inte har någon erfarenhet av skäggagamer, men jag undrar förstås varför det inte duger med sten, grus, sand, barkbitar och grenar så att det både finns grovt fast underlag och löst att gräva i?

Trådens rubrik med ordet "kaninbur" gav mig en sån där "glödlampsidé" a' la Oppfinnarjocke. Jag ska prova att ta upp ett runt hål i högergaveln och hänga en lya utanpå terrariet, precis som jag brukar göra med kaninburar utomhus. Det blir som ett "supergömsle" för min jättestora sinaloahane, som jag just nu håller på att bygga nytt till.

 


47
0
Vildlaxen:

Ett bottensubstrat som jag kan tipsa om är excavator från zoo med, man blandar det med vatten och så blir det lera som är hård och som funkar bra för skäggisar, det går även bra att gräva i som namnet antyder.


1159
624
Temla:

Jag är nyfiken på det substratet och skulle vilja prova det. Har läst både positivt och negativt om det. En sak är väl att om det kommer fukt på det så löses det upp igen. Hur är det om djuret gör sina behov på det, t.ex. Vad händer om djuret skulle få det i sig? 


276
118
Maqea:

Vildlaxen. Jag har hört och undrar samma som Temla.

Peter. Jag gillar din vaktkur och vakten ser ut att vara mycket kompetent. =) Hur gick det med Oppfinnarjockeiden?


953
1840
peter54:

Maqea

Idén lever än, men jag tänkte färdigställa själva terrariet först, just nu håller jag på med kartongschabloner för att måla bakgrunden. Det går lite långsamt eftersom mycket annat behöver fixas och byggas ute före vintern. Terrariet bygger jag på i garaget, så dit kommer jag när det regnar.

Ja den killen ser väl tuff ut, kanske att bluffen avslöjas av de högst otillbörliga fotbeklädnaderna? :D


1159
624
Temla:

Svängde förbi Hökis Zoo för att köpa en värmematta och vad får jag se? Jo, dom hade fått in ZooMed Excavator! Köpte en liten påse. Nu ska här kladdas! 


47
0
Vildlaxen:

Berätta hur det funkade sen! Jag är precis lika nyfiken som alla andra då jag inte har testat det personligen utan bara hört sägas att det är bra.


1159
624
Temla:

Japp... det ska jag göra. Har gjort en provklump idag som håller på och torkar i solen nu. Tänkte det är säkrast att prova smått innan man börjar böka i terrariet. 


276
118
Maqea:

Jag är också nyfiken. =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild