Om gecko äter liten eller nästan ingenting vad ska man göra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

124
17
Vincentc:
mata 2 dag en gång fortfarande äter liten

152
227
TowerOfGray:

Vissa ögonfransar äter inte så mycket. Tänk hur små deras magsäckar är och ibland blir vissa mätta på bara några slick.

Förutsatt att du matar med crested gecko diet, så behöver du inte oroa dig om den äter och den bajsar. 


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Ge den CGD och låt det vara i terriaret över natten och två-tre dagar, jag märker på mina geckos att de gillar när maten fått stå en natt. 


124
17
Vincentc:
ZDC skrev:
Ge den CGD och låt det vara i terriaret över natten och två-tre dagar, jag märker på mina geckos att de gillar när maten fått stå en natt. 

vad Är CGD och kommer inte diet blir dåligt?

152
227
TowerOfGray:

Vincentc skrev:

vad Är CGD och kommer inte diet blir dåligt?

Cgd är crested gecko diet, pulver som du blandar med vatten för att få en typ av puré. Bör bytas ut varannan dag.


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

CGD är det bästa du kan ge din gecko och den avgör själv när den ska äta istället för att du försöker ge den syrsor eller vad du ger den. 

CGD kan vara i terrariet i ett par dagar utan problem. 


Jag blir lite förvånad över att du inte känner till CGD, du har även en gargoyle utöver ögonfransgeckon och även gargoyles äter CGD.

Skaffa CGD, blanda det med vatten till en smet som du sätter in i terrariet, dina geckos kommer att uppskatta detta och äta det under natten när de känner sig som tryggast och är ostörda.

 

Lycka till. 


124
17
Vincentc:
ZDC skrev:
CGD är det bästa du kan ge din gecko och den avgör själv när den ska äta istället för att du försöker ge den syrsor eller vad du ger den. 

CGD kan vara i terrariet i ett par dagar utan problem. 


Jag blir lite förvånad över att du inte känner till CGD, du har även en gargoyle utöver ögonfransgeckon och även gargoyles äter CGD.

Skaffa CGD, blanda det med vatten till en smet som du sätter in i terrariet, dina geckos kommer att uppskatta detta och äta det under natten när de känner sig som tryggast och är ostörda.

 

Lycka till. 


För att jag är nybörjare kan inte såna förkortning vet bara diet

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Vad matar du dina ödlor med i dagsläget?

Om den inte äter CGDn kan det vara så att den är stressed i en ny miljö (om ödlan är ny är det normalt att de matvägrar några dagar), eller så att den egentligen men det inte syns eftersom de inte är så stora i maten. Kolla också över vilket märke på CGD du har, på marknaden finns allt ifrån Pangea och Repashy som är polulära, till t.ex Komodos CGD som är ren skräp, inte en enda ödla äter den här hemma. Man kan också testa olika smaker på CGD, t.ex Pangeas vattenmelon brukar alltid gå hem här, men finns en del andra sorter mina inte gillar lika mycket.

124
17
Vincentc:
EmanuelKarl skrev:
Vad matar du dina ödlor med i dagsläget?

Om den inte äter CGDn kan det vara så att den är stressed i en ny miljö (om ödlan är ny är det normalt att de matvägrar några dagar), eller så att den egentligen men det inte syns eftersom de inte är så stora i maten. Kolla också över vilket märke på CGD du har, på marknaden finns allt ifrån Pangea och Repashy som är polulära, till t.ex Komodos CGD som är ren skräp, inte en enda ödla äter den här hemma. Man kan också testa olika smaker på CGD, t.ex Pangeas vattenmelon brukar alltid gå hem här, men finns en del andra sorter mina inte gillar lika mycket.

Rapashy mango och komodo men jag tycker de äter mer på komodo.  den djur butik jag köpa ögonfransar de har bara komodo

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Vincentc skrev:

Rapashy mango och komodo men jag tycker de äter mer på komodo.  den djur butik jag köpa ögonfransar de har bara komodo

Testa några av Pangeas smaker, de finns att köpa på pangdubia.se. Repashy brukar också gå hem men har ni en kräsen ödla är Pangea värt ett försök. Ser mängder av dåliga recensioner av Komodos online och är skeptisk till om näringsinnehållet är bra då många säger att man ska blanda den med frukt och vatten själv. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild