Två olika ögon hos Leopard gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Robban314:
Hej har adopterat en hane på 2 år Blizzard 
Han matvägrar men är i bra kondition tog över den från någon som inte hade en aning om reptiler och ville bli av med den för "ödlans bästa"
Vi fixade till lite bättre i terrariet kompletterade med det som saknades och trots att han fortfarande inte äter så är han lugn och natt aktiv.
'Nu kommer det som jag blev förvånad över efter närmare titt på han.
'han har två olika ögon
Hoppas bilderna kom med
Är inte expert på LG så undrar hur vanligt det är?

Får inte in bilder här men de finns i mitt galleri

20
9
Justanotherday:
Fungerar inte handmatning heller, med pincett? Helt klart onormalt öga. Ser ut som ögats iris har "fastnat" så gissar han inte kan fokusera ögonen på bytet och ta det, och att det är därför han matvägrar?! Ett besök hos veterinären vore nog bra. 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Sök på snake eye leopardgecko på Google så ska du se att du inte behöver oroa dig :) Eftersom det är en Blizzard är det mest troligt att det är denna varianten den har på ena ögat. 

 


2
0
Robban314:

Tack för svar. Killen började äta i förgår efter lite ommöblering och lugn och ro utan någon hantering. Värkar må bra så i helgen blir det första promenaden utanför terrariet.

känner till 50/50 alt snake eye blev bara så förvånad att ögonen är olika och undrar hur vanligt det är? Inte för att det spelar någon roll men var orolig för synen, såg han äta igår från skålen han klarar det fint. Äter bara från skål/mark matning med pincett provade jag varje dag även i går. Nosar vänder på huvudet och går.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild