Lämplig färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
1
Jaxter:
Hej har en fråga ang mitt terrariebygg , 
jag vill måla mina plywood skivor i svart och undrar om lackning är nödvändigt och isåfall vilken färg och lack ska jag då använda mig utav ? För tänkt måla / lacka både invändigt och utvändigt så är lite fundersam över hur jag ska gå tillväga :) tack på förhand ????mvh J

302
254
Bowery:
Jaxter skrev:
Hej har en fråga ang mitt terrariebygg , 
jag vill måla mina plywood skivor i svart och undrar om lackning är nödvändigt och isåfall vilken färg och lack ska jag då använda mig utav ? För tänkt måla / lacka både invändigt och utvändigt så är lite fundersam över hur jag ska gå tillväga :) tack på förhand ????mvh J

Coloramas produkt Tät är avsedd för våtrum och svanenmärkt, borde fungera alldeles utmärkt. Den är halvblank 40 glans, någon lack ovan denna är ej nödvändig. Är målare sedan 15 år tillbaka och använder denna produkt ofta, byggde själv ett stort jävla sköldpaddsbord i höstas och använde då denna produkt med bra resultat:) lycka till!
PS, du kan bryta den i vilken kulör du själv vill i din närmaste colorama butik.

9
1
Jaxter:
Bowery skrev:

Coloramas produkt Tät är avsedd för våtrum och svanenmärkt, borde fungera alldeles utmärkt. Den är halvblank 40 glans, någon lack ovan denna är ej nödvändig. Är målare sedan 15 år tillbaka och använder denna produkt ofta, byggde själv ett stort jävla sköldpaddsbord i höstas och använde då denna produkt med bra resultat:) lycka till!
PS, du kan bryta den i vilken kulör du själv vill i din närmaste colorama butik.

Har du koll på vilken färgkod eller namn som är mest åt det svarta hållet på den ?

302
254
Bowery:
Jaxter skrev:

Har du koll på vilken färgkod eller namn som är mest åt det svarta hållet på den ?

9000-N är typ kolsvart :) ev behövs en grund då det är plyfa,men dubbelkolla med de i affären vad de tycker :)

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
ursäkta kapningen, fungerar det att köra samma färg till MDF?

302
254
Bowery:
ZDC skrev:
ursäkta kapningen, fungerar det att köra samma färg till MDF?

Absolut, men skulle då rekommendera en grundfärg ifrån colorama som heter häfta innan du kör tät

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Bowery skrev:

Absolut, men skulle då rekommendera en grundfärg ifrån colorama som heter häfta innan du kör tät


tack


9
1
Jaxter:
Bowery skrev:

Coloramas produkt Tät är avsedd för våtrum och svanenmärkt, borde fungera alldeles utmärkt. Den är halvblank 40 glans, någon lack ovan denna är ej nödvändig. Är målare sedan 15 år tillbaka och använder denna produkt ofta, byggde själv ett stort jävla sköldpaddsbord i höstas och använde då denna produkt med bra resultat:) lycka till!
PS, du kan bryta den i vilken kulör du själv vill i din närmaste colorama butik.

Jaxter skrev:
Hej har en fråga ang mitt terrariebygg , 
jag vill måla mina plywood skivor i svart och undrar om lackning är nödvändigt och isåfall vilken färg och lack ska jag då använda mig utav ? För tänkt måla / lacka både invändigt och utvändigt så är lite fundersam över hur jag ska gå tillväga :) tack på förhand ????mvh J

Hallå där igen!:) någon eller Några som sitter på nått bra tips på färgval för insidan utav terrariet , ska måla runt om hela terrariet förutom framsidan (ska prova den "colorama tät "tänkte jag) .

302
254
Bowery:
Jaxter skrev:


Hallå där igen!:) någon eller Några som sitter på nått bra tips på färgval för insidan utav terrariet , ska måla runt om hela terrariet förutom framsidan (ska prova den "colorama tät "tänkte jag) .

Det är insidan jag menar med tät! Utsidan har inte det behovet då du inte behöver ha en fuktsäker färg på utsidan?

9
1
Jaxter:
Ja men tänker just bra färgval till pogona henrylawasoni 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild