Dimra LED-lampa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
8
AndersTo:

Hej!

Vill kunna dimra min LED-panel:



Är det någon som har en lösning på detta?


27
8
AndersTo:

www.clasohlson.com/se/Fjärrströmbrytare-dimmer-Nexa-MYCR-250/p/36-7830

www.clasohlson.com/se/Dimmer-för-LED/p/36-6076

?


5099
3873
Tropfrog:
Det där är väl dusks paneler? De går på 24 volt om jag inte minns fel. Att dimmra med 220 volt före drivdon känns spontant inte som en god idé, men jag är ju inte elektriker. Dusk har dimmrar som kopplas på 24 volts spänningen. Känns avsevärt säkrare.

Mvh
Magnus

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag har en sån från dusk som jag ville dimra då många växter fick alldeles för starkt ljus. Fick svar av LarsH (återförsäljare av dusks grejer) att den ej var dimbar  och tipset att fixa någon glasskiva med massa stänkt vit färg på emellan den och terrariets tak. Tänkte nog skaffa ny belysning till det terrariet, mer lämpad till Philodendron och Monstera.

27
8
AndersTo:

Tack för infon!

Då får jag se mig om efter ett annat alternativ.


5099
3873
Tropfrog:
Nu kan jag vara ute på djupt vatten, men jag har fått för mig att alla led går att dimmra. Detta då led dimmers inre egentligen sänker ljusstyrkan utan snarare jobbar med av/på intervaller som lurar ögat.

Kolla tc 420 programmable led controller. Den jobbar på detta sätt och bör funka. Dock är alla försök på eget bevåg och inget jag tar ansvar för. Men läs på ordentligt själv.

Ett annat alternativ om du tycker att du har för mycket ljus är ju att bygga ett mycket större terrarium:)

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild