Atheris hispida

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

273
3
117:

Vad betyder WC ? något med capiviti ? fånga djuren från det vilda ?

Mvh Dragon


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

WC står för Wild Caught. Med andra ord viltfångat :)


273
3
117:

Tack Anders

Det är väll lagligt i Tyskland ? , finns en massa folk från Tyskland som åker och fångar ormar från det vilda och säljer på hamn

Mvh Dragon


Medlem i SHF
274
341
Jubari:

Lägg ut annons på terraristika föreslår jag. 


16
0
Artifex:

Ja i tyskland är de fritt fram att ha WC.

Ja jag ska ner till hamm i septämber men om jag bra hittar WC Hispida om  jag hittar dom alls så får de vara tyvärr :/


273
3
117:

Kan man inte göra som så att om man köper 2 WC hispida och lyckas få fram ungar behålla ungarna då ungar blir CB och ge bort dessa 2 vuxna WC till en djurpark eller liknande som kan ta hand om dem eller om nödvändigt skicka tillbaka dem till naturen ? bara min fundering över det hela  

Mvh Dragon


264
125
Bildpunkt:

Om jag inte minns helt fel får man ha viltfångade djur men inte bedriva handel med dem i Sverige så om du har två WC och får ungar på dem så tror jag att du får sälja dem. Kan vara att det behöver vara X antal generationer avel innan de får säljas dock.

Inte satt mig in i det så noga men har något minne om att det är så.


16
0
Artifex:

Jag har oxå funderat över de men för de första så är de fortfarande olagligt sen finns ju fortfarande parasit och sjukdoms problemet på WC :/



264
125
Bildpunkt:

Absolut och det är ju inte helt utan anledning det är förbjudet med försäljning av WC i sverige just pga det. Tycker inte att det är fel att man fångar begränsade mängder av djur för odling av kunniga personer för att få ut CB djur i hobbyn, men det kanske man kan diskutera i en annan tråd :)


273
3
117:

Jo det är sant, finns alltid nån nackdel med att föda upp WC, men det är väll inte en jätte risk att ungarna har nån sjukdum eller parasiter ?

Mvh Dragon

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild