Spotligths och socklar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

276
118
Maqea:

Jag (med makens hjälp) har byggt ett terrarium. Tyvärr lyckades jag förstöra den ena spotlighten och det har visat sig att värmelampan (kycklinglampan) är för stor. Jag behöver köpa nya lampor (alltså inte glödlampan utan armaturen) innan Ville får flytta in i sitt nya terra.

Det jag behöver hjälp med är att hitta bra spotlights som tål värmen från reptilvärmelampor och kycklingvärmelampor. Visst finns det jag söker i reptilbutikerna men det är så många olika märken och svårt att veta vilken spot som är bra av dem. Vad är er erfarenhet?

Det skulle också gå med vanliga lampor, de kan t.o.m. vara lite snyggare, men det är svårt att finna mindre lampor/spottar som har stor sockel. Har ni något förslag om vart man kan hitta det?

(Vårt stora svenska möbelvaruhus har inte. Byggbutiker har keramiska/porslinssocklar men de lämnar glödlampan "naken" eller med en glaskupa utanpå vilket inte är funktionellt i ett terra. Lampbutikerna jag varit på har små fina lampor som skulle kunna fungera om det inte var så att de alla var gjorda för liten sockel på glödlampan)

 


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

www.firstreptiles.se/11860-keramisk-sockel-e27/287-0


276
118
Maqea:

Ahhh! Den kan jag använda till mycket. Tack så jättemycket!


295
270
barkskog:

skoldpaddsgrejer.shop.textalk.se/belysning/armaturer/solar-raptor-clamp-lamp-par38.html


276
118
Maqea:

Tack så mycket! Såna har jag sett många av till olika priser. Svårt att veta kvaliten på de olika sorterna bara.


508
304
Jonas77:

Varför kycklinglampor?

 


295
270
barkskog:

"Svårt att veta kvaliten på de olika sorterna bara."

skoldpaddsforum.se/index.php?/topic/8805-solar-raptor/?p=57526


276
118
Maqea:

Tack så mycket!


Kyklinglampor? För att den som ger mig råd kanske får inspiration till att tänka i andra banor än reptil. Restaurangbranchen har också lampor som tål mycket hög värme. Det skrev jag inte men det kanske jag skulle ha gjort för rättvisans skull. Jag är bara ute efter lampor som tål hög värme. Vilka glödlampor jag har i dem är en annan femma. =)


508
304
Jonas77:

Aha :)

 


218
47
asus:

Lånar tråden lite snabbt om det är lugnt hehe. 

hittade denna sockeln www.firstreptiles.se/11858-keramisk-sockel-e27/286-0

Min fråga är då om det bara är att skruva dit en lampa och plus minus/jord på baksidan eller är jag helt ute och cyklar?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild