Lyckats odla syrsor utan att veta om det...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
3
donnie87:

Haha, märkte idag att mina syrsor förökat sig inne i terrariet till min groda. Jag har en tom kruka ståendes precis utanför terrariet och när jag kikade ner i den nu precis ser jag några små svarta prickar. Först trodde jag att det var döda bananflugor, men det visade sig vara miniatyrsyrsor - som lever... Spännande :)

Bör jag göra något åt detta, eller ska jag låta småsyrsorna vara i terrariet? Kommer dom överleva eller kommer dom dö ut av sig självt?

Jag har bara ett terrariedjur som käkar ungefär 10 syrsor i veckan (om ens det?), så jag har inte direkt någon användning av en egen odling egentligen, och inte heller utrymme för det i min lilla studentetta :P

 


67
3
donnie87:

Tanken slog mig precis - jag kanske borde göra något åt dem, då de tycks smita de små rackarna... Jag vill inte ha en lägenhet full med syrsor. Hur bör jag hantera det för att de inte ska sprida sig och föröka sig mer?


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

dom små vette fan hur du ska bli av med, men dom stora kan man ju bygga en fälla åt


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

www.pilgift.se/index.php/CricketTrap


67
3
donnie87:

Tack... Får konstruera en liten fälla då och se om jag lyckas samla in dem :) Dock är de nykläckta syrsorna fortfarande för små för en sådan fälla...


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

då får väl försöka täcka vent på nått bra sätt och låta grodan äta upp dom små 


67
3
donnie87:

Jaa, jag får hålla utkik och se hur de tar sig ut och försöka göra något åt detta...


276
118
Maqea:

LOL. Vilket bekymmer. Jag har ingen aning om hur men nog bör du se till att få din "odling" under kontroll. Syrsor bits och det kanske de små grodorna inte tycker om.


508
304
Jonas77:

Om de kan klättra på grodorna kan det vara extremt stressande för dem, jag har sett grodor dö av sådant.

Ett alternativ är att täta burken med filttejp och fylla den med koldioxid. Naturligtvis utan några grodor i då.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild