Ögonfransterrarium - Vitrinskåp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

12
7
Sarwes:
AndreasB skrev:
Kasta in lite suggor och springtails.


Jag har två sorters suggor och hoppstjärtar, men inga större mängder. Tänkte beställa lite fler och plantera hoppstjärtarna i bakgrundsjorden denna gång, det är framförallt där det möglar :)

12
7
Sarwes:

12
7
Sarwes:
En liten uppdatering av terrariet. Har flyttat och tagit bort/lagt till en del växter. Det är väldigt kul och utmanande att hitta perfekta förhållanden för varje växt. Än så länge så trivs fittonian och vanilj orkidén allra bäst (förutom pothos då haha). Några av bromeliaderna på marken saknar lite ljus, dom verkar dock klara det bra förutom att dom växer lite långsamt. Har planer på att flytta hartassbräken som är i mitten längst ner till mitt ormterrarie istället och hitta något storbladigt mer silveraktigt här istället. Som kontrast till allt det flikiga och spretiga. 

Det som saknas nu är någon småbladiga klättrare att ha närmare toppen av terrariet. Dock måste jag ha i åtanke att det är betydligt torrare och mer sparsamt med jord där. Så kanske en "semi" suckulent.

Några förslag på förbättringar? :)

(ber om ursäkt för dåliga bilder, jag har en del sprickor på kamera linsen så ljus sipprar in)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild