Dum fråga om glasterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

30
9
E_M:
Har en, säkert dum, fråga.. Jag har köpt ett glasterrarium med aluminiumlister i måtten 150x60x60 och vill ställa det på en stabil skänk med måtten 153cm lång och 50 djup. Pallar terrariet att stå 5 cm utanför på var långsida, alternativt 10 cm på ena långsidan? Det ska inte fyllas med några tunga grejer utan Coco coir och lite lättare grejer. Frågan är alltså om terrariet håller? 

5088
3861
Tropfrog:
Jag skulle inte göra det. Antar att terrariet står på aluminiumlisterna, inte glaset? Då tappar du ju typ en tredjedel av stödet det är byggt för. Köp dig en rejäl träskiva och lägg mellan möbeln och terrariet istället.


Mvh
Magnus

30
9
E_M:
Vet inte, har inte fått hem det ännu men mest troligt är det som du skriver. Jag har funderat på samma lösning, får bli en skiva emellan. Tack för ditt svar! 

3
1
Tokehgekko:
Det går ju även förlänga skänken på baksidan med en remsa och sätta reglar som går ner mot golvet för att slippa en extra skiva.

44
36
Masala:
E_M skrev:
Vet inte, har inte fått hem det ännu men mest troligt är det som du skriver. Jag har funderat på samma lösning, får bli en skiva emellan. Tack för ditt svar! 


Bra plan. Träskiva låter mycket klokt. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild