Antal djur enligt formel xx.xx.xx

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

68
9
StaOlog:

Jag har lite problem att räkna mina insekter, hehe, och hade gärna sett att formeln (eller vad det nu är) ändras att tillåta även bokstäver (variabler?) eller iaf bokstaven X.

Vet jag då att jag har exempelvis en hane och 2 honor samt drösavis med okönade kan jag visa detta med 1.2.XXX tex.

Som det är nu visas bara 0.0.0

 

=)

 


52
1
unknown_928929:

detta har jag lämnat önskemål till anders om tidigare då jag inte heller orkar räkna foderdjuren :P


340
91
Copa:

Fast hur viktigt är det att veta antal foderdjur? ^^


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

foderdjur behöver man väl inte köna och veta exakt antal på? Jag förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig :)


52
1
unknown_928929:

ser vettigare ut med x.x.xx än 0.0.0


68
9
StaOlog:

Nu är det ju inte bara foderdjur det gäller... för mig iaf. =)


953
1840
peter54:

Könsbeteckning och antal enligt systemet siffra-punkt-siffra-punkt siffra är ingen svensk företeelse, utan används i exempelvis alla vetenskapliga sammanhang och i alla avelsregister internationellt.

Vad det skulle bli för skillnad att använda ett annat tecken begriper jag ingenting av och som redan frågats - vad är det för mening att könsbestämma foderdjur?


68
9
StaOlog:

De flesta av mina insekter räknar jag INTE som foderdjur...


Det var bara en tanke dock, jag kan fortsätta visa 0.0.0. Det vara bara det att det ser ut som om man HAR haft djuret ifråga då det står så.


333
97
leolina:

Jag vet inte om det är en missuppfattning i tråden men jag gissar att StaOlog menar att om man har 2.5.X så förstår man att han har 2 hanar, 5 honor och en oräknad mängd okönade medans om man skriver att man har 2.5.0 så så har han helt plötsligt 2 hanar, 5 honor och inga okönade. Att sitta och räkna alla är ju knappast tillämpligt. Har sett lösningen med "X" tidigare och det borde man ju kunna använda även här? Helt ologiskt är det ju knappast :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild