Boa - minsta längd?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
1
NiclasP:
Hej!!

köpte mig min första orm(Majsorm) för ett par månader sedan och har redan planer på att skaffa mig ytterligare ett par ormar. Det är ju då Kungsboan som lockar. Vill dock inte att den ska bli enormt lång.. min fråga till er är då, vilken är den minsta varianten? Boa Constrictor Imperator?? Samt hur långa brukar de olika Boaormarna bli?

Tacksam för alla svar, ha det bäst!
Mvh Niclas

Medlem i GHF
635
408
Jimmy:
Det finns ju en hel del lokaliteter av imperator. Tarahumara blir tex bara runt 1,2 meter medans Hog Island närmare två meter och kan sökert bli längre än så.
Sonora kanske är nåt mittemellan. Sök på nätet, det finns väldigt mycket att läsa där.

10
1
NiclasP:
Googlat i timmar och blir inte riktigt klok.. får kika vidare ännu mer! Tack för svar och info :)

488
202
David:
Läs lite här.
www.boa-constrictors.com/en/boa_constrictor_constrictor

488
202
David:
Detta är en av mina tarahumara, född 2018. Dålig bild där ser du hur stor/liten den är. Kommer klart växa lite till. 

10
1
NiclasP:

David skrev:
Detta är en av mina tarahumara, född 2018. Dålig bild där ser du hur stor/liten den är. Kommer klart växa lite till. 


tack, blev mycket klokare! Får bli en Tarahumara :)
Får se hur lätt det blir att hitta en sen bara haha

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild