Jungfru och exoterra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
2
NillaLG:
Har ett exoterra som jag funderar på att flytta jungfrurna till. Men hört att det ev inte är tillräckligt tätt för bebisarna.
   Utfodrar med bananflugor också...
   vad säger ni?

657
344
Johnexotics:
Tror det finns fler trådar om detta. Jungfru geckos kan ta sig ut :).  bästa är nog att göra ett som är mer anpassad för dom 

52
2
NillaLG:

Johnexotics skrev:
Tror det finns fler trådar om detta. Jungfru geckos kan ta sig ut :).  bästa är nog att göra ett som är mer anpassad för dom 


jag är inte så bra på att göra från grunden, finns något märke som funkar?
   Upptäckte att det var stor skillnad på mitt stora och det mindre vad gäller glipor i dörr. Det stora får jag nästan inte igenom ett normalt papper.


657
344
Johnexotics:
NillaLG skrev:


 

jag är inte så bra på att göra från grunden, finns något märke som funkar?
   Upptäckte att det var stor skillnad på mitt stora och det mindre vad gäller glipor i dörr. Det stora får jag nästan inte igenom ett normalt papper.




dålig på sånt. Men du kan alltid beställa ett hos glasmästare eller nån som kan bygga ett åt dig

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jag har tre Exo Terra terrarier med Jungfrugeckos. 

1 styck 30x30x45

2 styck 45x45x60

 

Det jag har gjort är att silikona fast locket "nätet" helt och täppt igen alla öppningar som är stora nog för jungfrugeckos att ta sig genom. Det man måste göra är att sätta sig ner och syna hela terrariet och kolla alla möjliga ställen, ett ställe som man ofta missar är precis vid glasdörrarna, i ovankant där finns ett litet hålrum, täpp igen detta också. Om det sen är en springa mellan glasdörrarna i mitten och mellan glasdörrnarna och sidorna så silikonar jag detta också, låter det härda och skär sen ett snitt med ett exactoblad så att dörrarna kan öppnas igen. 

Jag har sett många klaga på ventilationen i nedankant, denna har jag själv aldrig haft problem med. Jag började med två jungfrugeckos för cirka 2 år sen, nu har jag någonstans mellan 20-30 styck (omöjligt att ha koll på antalet) och jag har inte haft några rymlingar sen jag skaffade de två första och fick lära mig att de tar sig ut ur minsta lilla hål, sånt tur var satt de kvar på terrariet och "väntade" på mig. Men det var då silikonet fick komma fram och säkra det terrariet som jag hade dem i då. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild