Behövs lack i relativt torr miljö?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
21
Zarg:

Klar med mitt terrariebygge till en Sulcata, och ska nu sätta igång med bakgrundsbygget som kommer göras med cellplast, husfix och vattenbaserad akrylfärg. Nu till min fråga.
Jag vet att akrylfärg ger en ickegiftig och relativt vattentålig finish, så behöver jag använda ett lack efteråt? Luftfuktigheten kommer ju som sagt vara max 60%, och substratet kommer få en lätt spray med vatten till natten men annars vara väldigt torrt.
Räcker akrylfärgen för den lilla fukt som kommer vid sprayflaskans applicering?
Och ännu viktigare, är det säkert för sköldpaddan? Lack förser ju ett starkare skydd menar jag ifall det nu är så att djuret väljer att bita in i bakgrunden. Men det kanske inte är ett logiskt scenario....?


169
38
Maaajaa:
Nu är detta en "äldre" tråd och du kanske redan fått svar, men om någon skulle råkat missa detta så undrar jag ungefär samma fråga (fast till leopardgecko).


Mvh Maja!

302
254
Bowery:
Snälla. Våtrumsfärg = ingen lack nödvändig alls. Icke Våtrumsfärg = lack kan behövas beroende på vilken fuktighet bakgrunden utsätts för , punkt i denna fråga nu.

169
38
Maaajaa:

Bowery skrev:
Snälla. Våtrumsfärg = ingen lack nödvändig alls. Icke Våtrumsfärg = lack kan behövas beroende på vilken fuktighet bakgrunden utsätts för , punkt i denna fråga nu.


Bowery skrev:
Snälla. Våtrumsfärg = ingen lack nödvändig alls. Icke Våtrumsfärg = lack kan behövas beroende på vilken fuktighet bakgrunden utsätts för , punkt i denna fråga nu.



Korkad som jag är?! Jag har inte förstått ditt svar pga anledningar som just begrepp som jag virar in mig i. Jag insåg just vad du menade, (jag behöver alltså inte det)... Jag ber om ursäkt för allt besvär, det var aldrig med avsikt endast slarv från min sida! Skäms något otroligt.



Mvh Maja! (:C

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild