Reptilgrottans missade leveranser.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

209
109
Norrby89:
Lagt två ordrar förra året helt utan problem, dock nu la jag en i tisdags som jag inte sätt eller hört något av. Men antar den skickas imorgon/tisdag då det tagit några 1-2 dagar innan att skicka å med tanke på väder så är det nog inte optimalt att skicka levande saker en onsdsg/torsdag.

Men återstår att se antar jag =) 

17
5
ReptileCrib:

Hej!

Kul att du fick dina ordrar. 

Min jag skrev om har fortfarande inte kommit?!

Så jag har börjat handla av killen i Klippan istället. 

Men surt att bli robbad på 1687kr


Med vänliga hälsningar 
Patrik "ReptileCrib"


209
109
Norrby89:
ReptileCrib skrev:
Hej!

Kul att du fick dina ordrar. 

Min jag skrev om har fortfarande inte kommit?!

Så jag har börjat handla av killen i Klippan istället. 

Men surt att bli robbad på 1687kr


Med vänliga hälsningar 
Patrik "ReptileCrib"



Har du gjort allt som går att göra då? Arn? Kontaktat banken? Polisanmälan? 

4
4
NellyW:
Har ingen erfarenhet av denna säljare och är inte i praktiken så inne i reptilhobbyn men kanske just för att jag ser detta "utifrån" måste bara lägga mig i och kommentera när det finns flera trådar där tiotals personer blivit av med rätt stora summor...
Att så många fortfarande köper från det stället övergår mitt förstånd.
Det verkar finnas en sån anda av "alla vi i hobbyn måste hålla ihop" men ärligt talat finns många bra butiker och uppfödare att välja på i dagsläget så...varför?
Polisanmäl när någon har stulit från er! Tre månader är inte rimligt och tre år är verkligen inte rimligt.
Det är ju inte heller ett personligt påhopp att påpeka att någon inte sköter sin verksamhet, han är säkert trevlig i övrigt. 

5040
3814
Tropfrog:
Bra skrivet. Dessutom finns det trådar här där näringsidkare smutskastar sina kunder. Det är tillräckligt för att jag inte skall ge just den näringsidkaren mina pengar, helt oavsett hur många nöjda kunder de har. Helt oacceptabelt. En offentlig ursäkt och utlovade av bättring är det enda som skulle få mig att ändra uppfattning.

Mvh
Magnus 

84
66
Nina_Fiji:

NellyW skrev:
Har ingen erfarenhet av denna säljare och är inte i praktiken så inne i reptilhobbyn men kanske just för att jag ser detta "utifrån" måste bara lägga mig i och kommentera när det finns flera trådar där tiotals personer blivit av med rätt stora summor...
Att så många fortfarande köper från det stället övergår mitt förstånd.
Det verkar finnas en sån anda av "alla vi i hobbyn måste hålla ihop" men ärligt talat finns många bra butiker och uppfödare att välja på i dagsläget så...varför?
Polisanmäl när någon har stulit från er! Tre månader är inte rimligt och tre år är verkligen inte rimligt.
Det är ju inte heller ett personligt påhopp att påpeka att någon inte sköter sin verksamhet, han är säkert trevlig i övrigt. 



eller så köper vi från hhonom för det igentligen inte finns så många missnöjda kunder. Kanske är dom flesta nöjda. Det kan alltid bli fel mellan eett företagare och kund. Jag är helt säker på att om dom i fråga som har klagomål hör av sig till butiken och har bevis att dom har en order som blivit felbehandlad så kommerser lösa sig. 


5040
3814
Tropfrog:
Korrekt. Kundservice handlar inte om att alltid göra hundra procent rätt utan mer hur man löser det när något gått snett. Just på den punkten har företaget i fråga visat sig vara helt värdelösa. Svåra att få tag på, spydiga svar, driver hellre frågan med arn än försöker göra kunden nöjd. Och sist men inte minst smutskastar sina kunder på offentligt forum.

Mvh
Magnus 

17
5
ReptileCrib:
Nina_Fiji skrev:


 


eller så köper vi från hhonom för det igentligen inte finns så många missnöjda kunder. Kanske är dom flesta nöjda. Det kan alltid bli fel mellan eett företagare och kund. Jag är helt säker på att om dom i fråga som har klagomål hör av sig till butiken och har bevis att dom har en order som blivit felbehandlad så kommerser lösa sig. 



Så gjorde jag men det har inte löst sig. Bara tomma löften om att det "skall komma nästa vecka" men det kommer aldrig något "nästa vecka". 

Reptilgrottan har missat många leveranser även till butiker. Dessutom har har fått veta att han är skyldig en hel del pengar från de han köper varor av. Med det sagt har jag avbrutit mina affärer med Reptilgrottan sedan 2019. 

Det ligger ofta mer bakom än vad som sägs offentligt. Tyvärr!


84
66
Nina_Fiji:
ReptileCrib skrev:


Så gjorde jag men det har inte löst sig. Bara tomma löften om att det "skall komma nästa vecka" men det kommer aldrig något "nästa vecka". 

Reptilgrottan har missat många leveranser även till butiker. Dessutom har har fått veta att han är skyldig en hel del pengar från de han köper varor av. Med det sagt har jag avbrutit mina affärer med Reptilgrottan sedan 2019. 

Det ligger ofta mer bakom än vad som sägs offentligt. Tyvärr!


Absolut det håller jag med om. 

25
28
minileos:
Trodde detta var redan avklarat att inte beställa från reptilgrottan? 

En kredit upplysning och check hos kronofogden visar direkt att "företaget" (i detta fall en enskild firma så hans privat ekonomi också) står i ruinens brant. Han har skulder både hos inkasso indrivare och kronofogden. Betalar man inte sina skulder till sina grossister har man inte mycket kvar att sälja snart.. Ja, förutom insekter då. Visserligen står mycket som slutsålt redan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild