Är det ens ok?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
5
Petsmart:
Regade mig här för att svara på en annons på en orm. Säljaren vill inte låta någon se ormen innan föreslår att vi skall mötas på stan med ormen i en påse. Är det ok?

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
Petsmart skrev:
Regade mig här för att svara på en annons på en orm. Säljaren vill inte låta någon se ormen innan föreslår att vi skall mötas på stan med ormen i en påse. Är det ok?


Ingen jag personligen skulle gjort affärer med :) 

Lagmässigt är det såklart okej om ni båda är med på den dealen. 
Är det seriöst? -Nej långt ifrån tycker jag. 

26
53
RIBRI:
Skoj vet ja. Förr fanns fiskdamm för mindre barn på barnkalas m.m, man slängde in metet och med spänning fick man se vinsten i en påse. Hoppas att du missförstått det hela. Annars uttalar jag mig inte om affären. Vi har ju sett problem med både försäljare och köpare här på sidan tidigare med kritik mot sidan som dock inte kan ta ansvar för alla tokigheter som förekommer. Anmäl till admin om säljare och ärende i ditt fall så får du se. En del försäljare är trötta pga oseriösa köpare men för att bevara hobbyn får man vara ödmjuk mot nya entusiaster annars vet jag inte slutresultatet. Men som försäljare måste jag nog se några som seriösa, men rötägg hittar vi alltid tyvärr. Köpa grisen i säcken aldrig för f... gör ingen affär du känner misstro mot. Lycka till.

152
227
TowerOfGray:
Petsmart skrev:
Regade mig här för att svara på en annons på en orm. Säljaren vill inte låta någon se ormen innan föreslår att vi skall mötas på stan med ormen i en påse. Är det ok?



Jag skulle heller inte lita på en sådan person. 
Om säljaren inte vill skicka bilder på djuret så känns det som om de försöker gömma undan någonting.
Alla har en mobil kamera nu för tiden och det tar 2 sekunder att skicka dom i ett meddelande. 

Jag själv vill se djuret Innan ett möte för att försäkra mig om att säljaren bl.a faktiskt har djuret, det är vad jag söker och att det ser friskt ut. 

3
5
Petsmart:
Missförstå tror jag inte. Sa att det finns så många skitstövlsr här inne. Får väl leta vidare. Finns nog bra säljare också.

26
53
RIBRI:
Petsmart skrev:
Missförstå tror jag inte. Sa att det finns så många skitstövlsr här inne. Får väl leta vidare. Finns nog bra säljare också.


Absolut. Finns flera seriösa med intresse på sidan men
oseriösa finns det gott om. Häng kvar på sidan ett tag för att se lite av urval djur/tillbehör så ser du framöver lite av erfarenheter forum tips m.m. Du väljer ju försäljare och hittar säkert någon även på denna sida framöver. 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Jag låter INGEN som jag inte känner väl komma och titta i ormrummet (om dom har reptiler) Lite löjligt kanske men jag är tok nojig när det kommer till sjukdomar och kvalster.  Säljer jag en orm så möter jag upp dom nånstans. Givetvis får dom bilder innan och även får titta på djuret på mötesplatsen.

Har aldrig vart med om det innan men skulle nån köpare tacka nej för att dom inte får komma in till mej, så blir det ingen affär. inte mer med det :)

5
7
Bushmasterbreeder:
Petsmart skrev:
Missförstå tror jag inte. Sa att det finns så många skitstövlsr här inne. Får väl leta vidare. Finns nog bra säljare också.

Jo men personen kan väl kontakta dig privat med bilder och info?
Inte behöver det postas här?

3
5
Petsmart:
Bilder är nog inga problem. VlLL bara inte åka 25 mil för at langa orm i påse i gathörn på stan. Käns inte seriöst. Finns säkert andra säljare. Tak alla förr era svar!

26
53
RIBRI:
Kan kännas lite överkurs ibland. Men i Skåne finns ju en del både privata och butiker så man kan få titta på djuren. Att vissa här på sidan är försiktiga med byten köp o sälj m.m pga olika anledningar kan jag förstå, men köp/sälj kan vara illa (vem har vad). Vid nya köp på mässor m.m blir även detta ett problem. Så om några överregarerar och några ääh det funkar säkert. Tänkt på karantän eller ? för egen skull. Tar plats och tid men hur gör man annars. Tyvärr uppstår olika åsikter ibland. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild