Funderingar angående att göra om garderob till terrarium!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

209
109
Norrby89:
efter en jäklans massa sökande så har vi insätt att en garderob få lov att bli nästa hemmet till våran majsorm.

åker iväg imorgon och ska hämta en dock har jag lite funderingar. Är ganska säker på hur bygget blir, ända vi kommer behöva skaffa är en övre och undre list till framsidan samt glasskivor med tillhörande lister. sen använda garderobsdörrarna som baksida genom att regla upp dom på baksidan.

men det jag är lite osäker angående är om man verkligen behöver måla/lacka insidan? vanlig standard garderob borde väll klara även lite högre luftfuktighet utan nå större problem bara man tätar alla skarvar och hål? tänkte köpa akvariesilikon imorgon och använda till skarvar samt alla små hål på insidan av garderoben

26
53
RIBRI:
Norrby89 skrev:
efter en jäklans massa sökande så har vi insätt att en garderob få lov att bli nästa hemmet till våran majsorm.

åker iväg imorgon och ska hämta en dock har jag lite funderingar. Är ganska säker på hur bygget blir, ända vi kommer behöva skaffa är en övre och undre list till framsidan samt glasskivor med tillhörande lister. sen använda garderobsdörrarna som baksida genom att regla upp dom på baksidan.

men det jag är lite osäker angående är om man verkligen behöver måla/lacka insidan? vanlig standard garderob borde väll klara även lite högre luftfuktighet utan nå större problem bara man tätar alla skarvar och hål? tänkte köpa akvariesilikon imorgon och använda till skarvar samt alla små hål på insidan av garderoben



Ja baksidorna på garderober är oftast klena bra att använda luckan. Silikon är svårt/odugligt att måla på om du skulle behöva det i framtiden välj hellre en latexfog för både inne och ute. Angående fukt tror jag inte på i längden utan att måla (har provat själva) håller ett tag. Köpte förvisso en beg på secondhand billigt. Vi fäste luckan på sin plats med skruv och sedan listade vi upp baksidan med glas skenor m.m så det fick bli framsidan istället. Har även byggt några av möbelskåp som inskaffats genom secondhand. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild