Ekgetingbock?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hittade denna i ett av mina terrarium tidigare idag. Har inte tagit in något nytt från skogen sen i somras. Även gullrankorna som syns på bilden skaffades i somras. Så vad kommer denna varelse ifrån? Är det troligt att jag har fler? Antar att det inte är skadligt för ormar? 


Jag googlade för jag hade ingen aning va det va för kryp och ekgetingbock verkar stämma bra.

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
jontenation skrev:
Hittade denna i ett av mina terrarium tidigare idag. Har inte tagit in något nytt från skogen sen i somras. Även gullrankorna som syns på bilden skaffades i somras. Så vad kommer denna varelse ifrån? Är det troligt att jag har fler? Antar att det inte är skadligt för ormar? 


Jag googlade för jag hade ingen aning va det va för kryp och ekgetingbock verkar stämma bra.


Nu blev bilden fel vänd, men man borde se rätt ok ändå. Tack på förhand.

//jonatan

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
jontenation skrev:
Hittade denna i ett av mina terrarium tidigare idag. Har inte tagit in något nytt från skogen sen i somras. Även gullrankorna som syns på bilden skaffades i somras. Så vad kommer denna varelse ifrån? Är det troligt att jag har fler? Antar att det inte är skadligt för ormar? 


Jag googlade för jag hade ingen aning va det va för kryp och ekgetingbock verkar stämma bra.


19
4
celandro:
Hej
Lövgetingbock (Clytus arietis) snarare. Larverna lever i död ved så du har kanske plockat in någon gren av lövträd? 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
celandro skrev:
Hej
Lövgetingbock (Clytus arietis) snarare. Larverna lever i död ved så du har kanske plockat in någon gren av lövträd? 


Jo jag plockade in lite grenar från lövträd i somras. så det är nog där den kom ifrån då. hoppas jag slipper se fler av dom 

19
4
celandro:
jontenation skrev:


Jo jag plockade in lite grenar från lövträd i somras. så det är nog där den kom ifrån då. hoppas jag slipper se fler av dom 

Ok, det kan säkert förpuppas fler med tiden då, men säkert inte i större mängder. Själv tar jag in ved ibland enbart för att se om det dyker upp några roliga långhorningar, så jag hade blivit glad istället ;) 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
celandro skrev:

Ok, det kan säkert förpuppas fler med tiden då, men säkert inte i större mängder. Själv tar jag in ved ibland enbart för att se om det dyker upp några roliga långhorningar, så jag hade blivit glad istället ;) 


Tack för infon jag hoppas du har fel, är inget fan av kryp och speciellt inte hos ormarna :)

Hälsningar jonatan 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild