Jaguar/diamantpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
3
Labeco:

Hej!

Jag har en vad säljaren påstår är en blandning mellan Jaguar och diamantpyton. Vilket jag ibte har någon anledning att tvivla på. Hur stor kan den tänkas bli? Runt 2 meter? 

Förövrigt en trevlig liten orm:)


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Svårt att säga exakt fullvuxen storlek på blandningar, men en hane runt 2meter och en hona något större både längd och viktmässigt.


15
3
Labeco:

Okey. Ungefär som jag hade räknat med då. Tack för svaret. 


15
3
Labeco:

Håller även på med planering gav ett terrarium för denna. Vilka mått anser ni lämpliga? Ormen skall klara sig där fullvuxen. 


52
1
unknown_928929:

"151-200 cm

Minsta tillåtna yta: 1 m²

Minsta yta per orm vid grupphållning: 0,5 m²

Minsta höjd: 0,5 m"


15
3
Labeco:

Läsa innantill kan jag också:) Tänkte mer på specifika mått av någon som har erfarenhet av hur de brukar röra sig i terrariet, mest horisontellt eller vertikalt?


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Dom beter sig väldigt individuellt från orm till orm men som du säkert redan vet så är dom klättrare och ska absolut ges den möjligheten i terrarium. Däremot är det enklare att få variation i temperaturzoner på längden :)

Som juveniler och ungdjur tillbringar dom nästan all sin tid högt upp i terrariet..så högt det bara går.. för att vid några års ålder övergå till att tillbringa hälften av tiden på marken & hälften uppe på en gren, ungefär (men som jag nämnde är det väldigt väldigt individuellt mellan olika individer).

Ju större yta ormen har tillgång till ju roligare orm tycker jag, väldigt aktiva och visar gärna upp sig synligt på en gren dagtid. Tillskillnad från många andra pytons som gärna ligger och trycker under dygnets ljusa timmar.

Jag har väldigt varierande mått på mina terrarium till morelia, några exempel på mina terrarium: 180*100*120 - 160*60*60 - 100*60*100 (Längd*bredd*höjd). Alla dessa mått verkar funka utmärkt, det viktiga är hur man inreder burkarna enligt mig och jag skulle aldrig gå under 60cm i höjd.

Hoppas du fick nåt tips!

Mvh Jonas G


15
3
Labeco:

Det fick jag verkligen. Tack för tipsen!:)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild