Regnsystem tillbehör

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

165
93
Sockerfar:
Hejsan, försöker göra en seriekoppling av dysor och undrar om någon vet vart man kan få tag på 4/6mm hårdslang?. tack på förhand

36
23
DeathAdder:
Det finns en massa olika om man söker på Google. Jag antar att du menar hård pneumatik slang?
Det finns även på Ahlsell och Swedol mfl. 

165
93
Sockerfar:
DeathAdder skrev:
Det finns en massa olika om man söker på Google. Jag antar att du menar hård pneumatik slang?
Det finns även på Ahlsell och Swedol mfl. 



Försökt googla ej funnit det jag sökt. Har du möjlighet att länka? Ska ladda upp bild i ef så blir det enklare att veta vad jag menar.

ber om ursäkrt för klumpighet, men rör ska det vara inte slang. 

36
23
DeathAdder:
Jag sökte bara på pneumatikslang på Google. Antar att det är sån som man bara trycker in i en koppling?

Men fixa en bild så kan jag se vad du menar :) 

165
93
Sockerfar:
DeathAdder skrev:
Jag sökte bara på pneumatikslang på Google. Antar att det är sån som man bara trycker in i en koppling?

Men fixa en bild så kan jag se vad du menar :) 



enl bild, är den svarta jag söker. hittar inga sådana vid sökning på varken slang eller rör.  har du en annons får du gärna länka/pma den

5095
3865
Tropfrog:
Den gröna till vänster har inget med regnsystemet att göra antar jag?

Jag använder dusks hårda slang kostar 6 kr metern, avsedd för ändamålet och lätt att på tag på.

Mvh
Magnus 

165
93
Sockerfar:
Tropfrog skrev:
Den gröna till vänster har inget med regnsystemet att göra antar jag?

Jag använder dusks hårda slang kostar 6 kr metern, avsedd för ändamålet och lätt att på tag på.

Mvh
Magnus 


Tror han slutat sälja den, försökte köpa när jag köpte kopplingar(han kallade dem kopplingsrör, och dessa såldes ej separat). den gröna är där vattnet går just nu mellan dysorna, köpt på meter från akvarie avdelningen, hade helst haft den lite styvare och i svart med, men behövde en snabblösning, och nu får det vara så där funkar och man ser knappt slangen så inte hela världen


Magnus du anvönder alltså hans 6mm slang till att seriekoppla dysor, hur är späntsen? tycker mina blir hängande även när jag använder precis rätt mängd med den gröna slangen, kan ju förvisso skilja i vad för plast

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Pneumatikslang/PUR-slang/insticksslang/push-on slang. Kärt barn har många namn. Finns en uppsjö av olika säljare och lika många färgvarianter. Jag köper ifrån Swedol på 25m rulle. (Blå). 

5095
3865
Tropfrog:
Sockerfar skrev:


Tror han slutat sälja den, försökte köpa när jag köpte kopplingar(han kallade dem kopplingsrör, och dessa såldes ej separat). den gröna är där vattnet går just nu mellan dysorna, köpt på meter från akvarie avdelningen, hade helst haft den lite styvare och i svart med, men behövde en snabblösning, och nu får det vara så där funkar och man ser knappt slangen så inte hela världen


Magnus du anvönder alltså hans 6mm slang till att seriekoppla dysor, hur är späntsen? tycker mina blir hängande även när jag använder precis rätt mängd med den gröna slangen, kan ju förvisso skilja i vad för plast


De gröna ser ut som akvarieslang, såna man har till luftpump. Om det är så så är de inte gjorda för högt tryck. Det är inte kul om det går hål på en dold slang. Been there done that :)

Ja, jag använder dusks svarta slang till allt i regnsystemet. De hänger inte något om man bara klipper rätt längd. Kolla med Lars, han har rullvis av den:
 loeterrerietillbehr.wordpress.com/valkommen/bevattning/

Mvh
Magnus 

165
93
Sockerfar:
Tropfrog skrev:


De gröna ser ut som akvarieslang, såna man har till luftpump. Om det är så så är de inte gjorda för högt tryck. Det är inte kul om det går hål på en dold slang. Been there done that :)

Ja, jag använder dusks svarta slang till allt i regnsystemet. De hänger inte något om man bara klipper rätt längd. Kolla med Lars, han har rullvis av den:
 loeterrerietillbehr.wordpress.com/valkommen/bevattning/

Mvh
Magnus 

Ok tack ska beställa. Och tack alla andra för svar. 

Har enbart den gröna mellan dysorna resterande är svart original slang, så den bör vara rätt. Men ska byta när jag fixar upp dysorna 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild