Uppfödare av vattensköldpaddor i Sverige/Europa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
70
23
hjelte:

Jag har funderat lite över detta, finns det någon som håller på med mera obskyra arter? Finns ju MÅNGA flera paddor t.ex än de rödörade och gulbukade. Har någon gång sett mysk, ormhals och mjukskal i välsorterade butiker, men finns t.ex andra arter av Emydidae att få tag på?


4
0
DrJohoo:

Hej Hjelte

Jag håller en del mindre vanliga arter och får en del ungar då och då. Du kan kolla på min profilsida. Känner också ett flertal hemmauppfödare både i Sverige och i Europa. Det har funnits en sköldpaddsgrupp under SHR en gång i tiden, men den har tyvärr gått hädan. På nätet finns diverse svenska forum för sköldpaddor - en del seriösa och andra mindre seriösa. Tyvärr har det alltid varit för få i Sverige som varit seriöst intresserade av att hålla och föda upp sköldpaddor. Jag skrev en artikel på det temat i Snoken (SHR) redan 1989, och det har inte blivit mycket bättre sedan dess.


309
239
Gogs:

En som jag skulle vilja ha är "Carettochelys insculpta". Dom är fina som bara den. Men jag har inte utrymme för ett akvarie stort nog för en sån (dom kan bli runt 70cm). Men dom är såååå fina =)

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/Pig-Nosed_Turtle_Carettochelys_insculpta_Diving_2260px.jpg

 


1
0
uke:
DrJohoo skrev:
Hej Hjelte

Jag håller en del mindre vanliga arter och får en del ungar då och då. Du kan kolla på min profilsida. Känner också ett flertal hemmauppfödare både i Sverige och i Europa. Det har funnits en sköldpaddsgrupp under SHR en gång i tiden, men den har tyvärr gått hädan. På nätet finns diverse svenska forum för sköldpaddor - en del seriösa och andra mindre seriösa. Tyvärr har det alltid varit för få i Sverige som varit seriöst intresserade av att hålla och föda upp sköldpaddor. Jag skrev en artikel på det temat i Snoken (SHR) redan 1989, och det har inte blivit mycket bättre sedan dess.



Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild