L. Lugubris (Jungfrugecko)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

114
16
AdamsReptiles:

Tjena, kommer nu på Lördag införskaffa mig några Jungfrugeckos. Jag har bara en fråga angående denna art. Dom äter ju insekter och vegetabilisk föda. Betyder detta att dom skulle kunna ta en tugga av en växt man har i terrariet? Eller käkar dom bara CGD?

Tacksam för svar.


459
138
Pakke:

De käkar bara cgd eller frukt. De äter gärna insekter med. Men inte med växter.


114
16
AdamsReptiles:

Så man behöver inte oroa sig om vilka växter man kan ha?


382
36
MariBarita:

Bar de inte är taggiga så är det lungt 


114
16
AdamsReptiles:

Tack för svaren, Jag inreder just nu terrariet.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Små roliga ödlor det där, tyvärr kommer du inte se dom så mycket då dom är riktigt duktiga på att gömma sig ;) sen låter dom ju lite gulligt på kvällarna 

Edit ska till hc nu så kanske köper en till liten rackare 


114
16
AdamsReptiles:

Så här ser terrariet ut! 60x45x45. Har lite småfix att göra, t.ex. fixa bakgrund, fixa ljusramp och värmematta. Beroende på hur stora ödlorna är när jag köper dom, så har jag dom här i eller i ett 20x20x40.

Bara levande växter i den här burken ;)


508
304
Jonas77:

Ser väl helt ok ut, bra jobb. Hoppas du får kul med dina ödlor, de är roliga jungfrugeckosarna, lite underskattade. Försök att trycka in lite flata korkbitar eller motsvarande längst sidorna/baksidan, de trycker gärna och har den teckningen. Sen kan man ju hoppas att du får ungar på dem... ;)

 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Sen undrar jag om du verkligen behöver en värmematta till dom? 


114
16
AdamsReptiles:

Jonas77, Tack! Jag ska fixa lite mer grenar, bark, etc. Ja jag hoppas att dom ska vara till mitt behag :D

Tenebrosa, Om jag har förstått det rätt så ska dom ha ca 26 grader? Jag tror att jag kommer behöva en värmematta eller värmelampa för att uppnå den värmen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild