Vilken groda / padda letar jag efter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Rolle85:
Hade gärna velat ha 2st grodor i ett kar på ca 60x40cm. Gärna som äter mask, insekter osv. 
Var kan man köpa dem och vilka passar? Gärna marklevande.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Rolle85 skrev:
Hade gärna velat ha 2st grodor i ett kar på ca 60x40cm. Gärna som äter mask, insekter osv. 
Var kan man köpa dem och vilka passar? Gärna marklevande.

Är 40 cm höjden eller djupet, och vad är i så fall det andra måttet?
 


5
0
Rolle85:
60x40x40

1
2
Emil3:
Jag tänker att det är bättre att hitta en art som du är genuint intresserad av och sedan göra de nödvändiga investeringarna för att ta bra hand om den arten. Att skaffa ett djur bara för att du har ett ledigt terrarium/utrymme är aldrig någon bra idé i min erfarenhet. Istället för att ha bara för havandets skull, hitta något som du är genuint intresserad av och som du vet att du inte kommer tröttna på. 


Lycka till!

5
0
Rolle85:
Nån mindre marklevande groda/padda söker jag men vet ej vad som finns

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Rolle85 skrev:
Nån mindre marklevande groda/padda söker jag men vet ej vad som finns


www.terrariedjur.se/caresheet/amphibians

Har du kikat något här?

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Rolle85 skrev:
Nån mindre marklevande groda/padda söker jag men vet ej vad som finns

Där får du ha grodor upp till 5 cm. Pilgift låter inte det som du söker, då de krävs bananflugeodlingar, men det är inte jättemycket annat jag kan komma på som skulle passa för det, och även där är det ganska litet. Jag skulle köpa ett större och skaffa någon padda, om du inte kan överväga bananflugeodlingar och ett genomtänkt och etablerat regnskogsterrarium.

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Klockgrodor är de första jag tänker på. Då behövs lite större vattendel dock. Det finns jättemånga andra arter, så det hade varit bra om du skulle kunna specificera mera.

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Även pilgiftsgrodor kan funka: kolla Phyllobates terribilis.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild