Mitt nya 120x120 regnskogsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

57
97
kycklingen:
MajaL skrev:
Riktigt snyggt bygge! Hur gjorde du för att mossan och växterna i bakgrunden ska trivas? Blir även de vattnade av regnsystemet?

Växter i bakgrunder torkar ut så otroligt fort tycker jag, måste ligga i och vattna hela tiden. Samma med mossa, omöjligt att hålla den fuktig nog för att hinna få fäste och börja växa. Jag har provat att vira plastfolie runt mossan, men då möglae grenen under istället.

Tack så mycket!

Här hittar mossan dem platserna som konstant är lite fuktiga och inte torkar upp. Jag kör regnsystemet ganska rikligt på morgonen och lite grann på eftermiddag/kväll, då blir allt vattnat men ytor hinner torka upp under dagen  men luften håller en hög fuktighet. Märker att växterna mår bättre utav det och grodorna mår prima. Man får testa sig fram, jag har märkt att när mossorna fått för mycket vatten så blir det nån form av gele på dem (om det har med vattning att göra då, men kom inte tillbaka efter att jag minskade vattningen).

Tror du får testa dig fram till bästa resultat, ha tålamod:)

5898
4525
Tropfrog:
Så burken är fortfarande igång? Då tycker jag att det är dags för en ny bild.

Mvh
Magnus 

57
97
kycklingen:
Tropfrog skrev:
Så burken är fortfarande igång? Då tycker jag att det är dags för en ny bild.

Mvh
Magnus 

Yes det är den, jag ska försöka hinna lägga upp nån dagsfärsk bild i helgen:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild