Växt terrarium 2.0 - Paludarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

165
93
Sockerfar:
Hej, börjar bli dags för ett projekt under jul ledigheten, vet att det är ett tag kvar men klokt att börja planeringen i god tid. 

finns det någon som har kännedom om akvarium/terrarium byggare i stockholmsområdet. Då det verkar vara ovanligt med en högre front har jag börjat tänka i banorna att måttbeställa enl dem måtten jag önskar,gärna någon som kan greja borrningar för vent samt vatten system. I detta paludarium kommer inriktningen vara orkideér. dröm måtten skulle vara 120-150 högt med en front på minst 40-50cm, 100 brett och kanske 50 djupt om någon mot förmodan skulle sitta på detta,

5088
3861
Tropfrog:
Kolla med akvarielagret. De ordnar måttbeställda akvarium och borde kunna ordna terrarium också.

Kul projekt, ser fram emot att följa.

Mvh
Magnus  

165
93
Sockerfar:
Tropfrog skrev:
Kolla med akvarielagret. De ordnar måttbeställda akvarium och borde kunna ordna terrarium också.

Kul projekt, ser fram emot att följa.

Mvh
Magnus  



Kollade med akvarielagret, runt 10 skulle dem ha, för mkt för att jag ska betala då bygger jag ett hellre själv, så det får bli ett projekt när man bor större. nya exo terra med högfront kommer bygget vara i. lite snabb info

akvariedel med räkor lavastenar lite mossor filter som kommer gå till ett vattenfall, xaxim på sidor och hydrolon bak med kork och mkt orkideer, klätterväxter och begonior

165
93
Sockerfar:
Kort update - terrariet som var tänkt att bli nya projektet sket sig, så är på jakt efter ett nytt, då jag bor litet kommer mitt gamla exo terra avvecklas, så majoriteten av växterna som finns i det kommer flyttas. hittat ett akvarium med måt 83h 100b 40djup, blir bättre till nya projektet då jag söker vattendel. update kmr dröja.

165
93
Sockerfar:

130x73x50 LHD. Vart inte mkt bilder under bygget pga mkt annat att göra, ni får se resultatet, dysor och fläktar ska finslipas lite, invånare - amano , färgglada räkor, raspora galaxy cardinal/neon tetror, lite mossor i vattnet, kanske någon till växt, olika gråsuggor. 10-4 Sockerfar

102
100
jonnyake:
Sockerfar skrev:

130x73x50 LHD. Vart inte mkt bilder under bygget pga mkt annat att göra, ni får se resultatet, dysor och fläktar ska finslipas lite, invånare - amano , färgglada räkor, raspora galaxy cardinal/neon tetror, lite mossor i vattnet, kanske någon till växt, olika gråsuggor. 10-4 Sockerfar


Snyggt! Fick du julledigt tidigt i år eller kunde du inte hålla dig? :D

Mvh Jonny

165
93
Sockerfar:
jonnyake skrev:


Snyggt! Fick du julledigt tidigt i år eller kunde du inte hålla dig? :D

Mvh Jonny


Haha I wish, då bakgrunden i det gamla släppte när rötterna tryckte på limningen blev det lite brådis att flytta växterna, sen har jag begränsat med utrymme här hemma, så blev tvungen att slänga ihop det på bilden ovan en kväll jag hade ledig tid. Nu kan jag i jul istället bara avnjuta och vila, vilket behövs efter ett hårt arbetsår :P lite mosslimning kvar ska borra toppglaset för dysor och in med 2 toll fläktar, men finlir kan vara kul ;). Sen ska alla växter trimmas när dem rotat sig igen :)


Flertalet växter blommar igen, nu håller jag bara tummarna att alla växter överlever, dem låg i en box ca 1 vecka utan skötsel:/ och blev lite tyglade/omtöcknade . Men men tiden får utvisa. Kommer nån bild när fiskar anlänt och sakerna återhämtat sig. 

165
93
Sockerfar:
Hade med mig byggmästarföreningens ordförande vid byggnationen ovan btw. Han ville säga hej
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild