Lie rolig info

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

953
1840
peter54:

Erfarenhet, smaka på det ordet. Inte sällan är det erfarenheten som skiljer succé från katastrof, liv från död. Den 20 april la min Durangohona 12 ägg, fantastiskt för en förstagångsläggare, men jag var lite tveksam eftersom hanen är både ung och liten. Tänkte att han kanske var omogen. Äggen såg inte roliga ut efter två veckor och under de sista veckorna har de sett heldöda ut som synes på bilden här.

Det är här erfarenheten kommer in, för jag har lärt mig genom åren att aldrig kasta ägg bara för att de ser för jäkliga ut. Ur den här äckliga klumpen kom det nämligen 3 ungar, alla helt perfekta.


340
91
Copa:

Wow helt otroligt.. Man får gratulera


1229
464
leedragon:

cool, men enligt dig när är det dags att slänga ett ägg? va ska man se efter ? man kan ju inte hålla  ägg som ser dåliga ut med resten av äggen eller hur?


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

va skoj   Grattis   :)


150
13
Hillmans:

Otroligt, grattis!


953
1840
peter54:

leedragon

Ett levande ägg blir normalt inte angripet även om de andra äggen i en ihoplimmad äggkluster möglar ihop, det blir ofta "fult" på ytan, men så länge det är ett friskt foster inuti drabbas det inte (vanligtvis, det finns undantag).

Om alla ägg ser ut som de värsta av äggen i min klump på bilden, brukar jag känna på dem, klämma lite. Om de känns som ett suddgummi är det dött och innehållet har stelnat/koagulerat, men om det ger med sig det minsta så kan det vara liv i det.

De tre ägg i klumpen på bilden, som ligger som ett diagonalt band från övre vänstra hörnet av klumpen, ner till det mittre nedtill är de som producerat ungar.


23
4
SandMan:

Najs!! Congratzz!!!!


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Trevlig överraskning peter! Jag har haft ägg som sett dåliga ut men inte i närheten så risiga som dina på bilden :) fantastiskt.


276
118
Maqea:

Grattis! =)


1663
779
fluffis:

Den där klumpen var ju ingen rolig syn men vad kul att det gick vägen, grattis!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild