Kycklingar till boa c?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

131
8
stumpwen:

hej! 

 

har en kompis som funderat på att nacka några tuppkycklingar hon har och undrade om vi ville ha mat till ormarna våra. (kungsboa)

 

nu undrar jag, är det en bra idé? alltså är det dumt? ur näringssynpunkt,att fjädrarna kan ställa till det eller att näbben kan göra sår i magen eller nåt? 


340
91
Copa:

Aldrig matat med kycklingsjälv men finns ju folk som gör det så borde inte vara några problem


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Tuppkycklingar går alldeles utmärkt att mata boa & pytonormar med, höjer ett varningensfinger då vissa ormar som börjat äta fågel har svårt att sedan gå över till råttor/kaniner eller vad man nu matar med, men gäller mest enstaka individer. Näbben kan inte göra sår i magen, finns ju faktiskt ormar som sväljer djur med vassa horn och det funkar fint det också :)


131
8
stumpwen:

ok. har läst det någonstans. men det är ju bara en gång dom ska få, och kanske max 2kycklingar var. så jag hoppas dom inte får för sig att favorisera maten bara på det :P


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Jag var in och kikade på dina boor, dom ser lite stora ut för att äta små kycklingar? :) Dom borde ju ta större höns/tuppar.. Svårt att se på bilder men att äta kycklingar såg dom väldigt stora ut för..


131
8
stumpwen:

jo det är jag väl medveten om. :) men vi ger dom nog flera ELLER som ett "mellanmål" mellan de riktiga matningarna om man säger så. min kompis som hade kycklingarna tyckte det skule vara bra att de fick komma till nytta döda i alla fall :P 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild