Fråga om ugnssmyg till små salamandrar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
30
6
Bimpa:

Hej!

Har nyss skaffat ett gäng unga salamandrar (Neurergus Crocatus), som flyttat in i en stor burk och verkar må väl så här långt. Ungarna vill för tillfället vara på land, men ska bli helt akvatiska vad det lider. 

De äter mest små bananflugor, som jag både beställt och börjat odla själv. Säljaren hade dock matat dem med såväl flugor som ugnssmyg och jag är nu på jakt efter det senare - men hittar det ingenstans. Är det någon som har tips? Går det att beställa? Har sett någon länk till en tysk sida - är det dit man måste vända sig? 

Är också på jakt efter tips på hur man kan odla dem själv. 


Medlem i DHF
71
107
hansh:
Skulle kunna sätta en slant på att allt du behöver finns gratis eller för en väldigt liten slant i din lokalförening. Utnyttja föreningen, det är det de är till för :) 

/Hans

Medlem i SHF
30
6
Bimpa:

hansh skrev:
Skulle kunna sätta en slant på att allt du behöver finns gratis eller för en väldigt liten slant i din lokalförening. Utnyttja föreningen, det är det de är till för :) 

/Hans


Jag har gått med i SHF, men inte hittat något sammanhang (än) där jag kan byta djur eller foder. Antar att corona ställer till det också för eventuella mässor, auktioner etc 

Men om någon i Sthlms området ser detta och kan ge mig tips alt sälja djur, så är jag all ears. =)


5092
3863
Tropfrog:
Jag skulle kontakta säljaren som salamanderna kom ifrån. Du har ju redan kontakt och hen odlar ugnsmyg. Där kan du nog få både djur och tips på odling.

Mvh
Magnus 

33
9
dfniklas:
Tropfrog skrev:
Jag skulle kontakta säljaren som salamanderna kom ifrån. Du har ju redan kontakt och hen odlar ugnsmyg. Där kan du nog få både djur och tips på odling.

Mvh
Magnus 


Menar att om jag har min givare ovanpå 2 cm bottensubstrat och ställer den på 35 grader, då kommer den inte hålla 35 grader mot glaset utan snarare 40 grader för att värma upp toppskiktet av materialet. Vilket innebär att ormen skulle kunna bränna sig om den får för sig att flytta på bottensubstratet. Vilket i teorin skulle kunna ske. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
dfniklas skrev:


Menar att om jag har min givare ovanpå 2 cm bottensubstrat och ställer den på 35 grader, då kommer den inte hålla 35 grader mot glaset utan snarare 40 grader för att värma upp toppskiktet av materialet. Vilket innebär att ormen skulle kunna bränna sig om den får för sig att flytta på bottensubstratet. Vilket i teorin skulle kunna ske. 

Va?! Fel tråd eller? 

33
9
dfniklas:
ZDC skrev:

Va?! Fel tråd eller? 

Hur i helvete blev det så fel hgahahah
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild