Bioaktivt inte passande?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

27
8
Kitte94:
Min lilla gecko har bioaktivt terrarium. Jag märkte att hon åt sina gråsuggor men inte sin cgd. Men så började hon äta cgd och jag blev jätteglad. Men hennes suggor va borta. Så jag köpte nya. Men nu har hon inte ätit cgd på en vecka och är alltid nere och jagar på kvällen. Kan det va så att bioaktivt inte passar henne? Eller vad ska jag göra? Är min första reptil och läst på så mycket det bara går men inte läst något detta. 

5088
3861
Tropfrog:
Vad är det för gråsuggor du har?

Mvh
Magnus 

27
8
Kitte94:
Tropfrog skrev:
Vad är det för gråsuggor du har?

Mvh
Magnus 


Milky cow och några orangea. 

5088
3861
Tropfrog:
Kitte94 skrev:


Milky cow och några orangea. 


De är båda såna arter som kommer fram och vandrar på ytan nattetid. Vill du ha dem så är det att hålla dem i egen kultur och fylla på med jämna mellanrum.

Skaffa tropiska vita gråsuggor, de lever i substratet och är sällan utsätta för predatorer. Alternativt "panama"gråsuggor som är så snabba att få blir mat.

Mvh
Magnus 

27
8
Kitte94:
Tropfrog skrev:


De är båda såna arter som kommer fram och vandrar på ytan nattetid. Vill du ha dem så är det att hålla dem i egen kultur och fylla på med jämna mellanrum.

Skaffa tropiska vita gråsuggor, de lever i substratet och är sällan utsätta för predatorer. Alternativt "panama"gråsuggor som är så snabba att få blir mat.

Mvh
Magnus 


Åh :/ men om jag inte har gråsuggor, vad påverkas då? alltså vad måste jag rensa och så? 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Kitte94 skrev:


Åh :/ men om jag inte har gråsuggor, vad påverkas då? alltså vad måste jag rensa och så? 

Då måste du städa i terrariet, bajs osv. Gråsuggorna kostar dig 50 kr plus frakt för en kultur. Tropiska vita är nog bäst för en som jagar. Gråsuggorna hjälper även till att gödsla växterna 

Ger du den insekter eller bara CGD? Vilken CGD har du? Om du bara ger CGD förstår jag att den jagar gråsuggor för att stilla jaktinstinkten

27
8
Kitte94:
EmanuelKarl skrev:

Då måste du städa i terrariet, bajs osv. Gråsuggorna kostar dig 50 kr plus frakt för en kultur. Tropiska vita är nog bäst för en som jagar. Gråsuggorna hjälper även till att gödsla växterna 

Ger du den insekter eller bara CGD? Vilken CGD har du? Om du bara ger CGD förstår jag att den jagar gråsuggor för att stilla jaktinstinkten


Har bara haft henne sen 2 augusti. Så ville hon skulle komma igång med cgd innan jag började erbjuda syrsor. Hade otur att hunden fick tag i påsen med pangea jag köpte så första veckan fick bli hemmagjord fruktmos för tog 8 dagar att få hem ny. Hon får pangea vattenmelon och den gillar hon.

 

121
69
Mirpa:
Jag har bara hoppstjärtar i mitt substrat, det funkar bra tycker jag. 

84
38
Ems:
Kitte94 skrev:


Åh :/ men om jag inte har gråsuggor, vad påverkas då? alltså vad måste jag rensa och så? 


Min käkar också upp gråsuggor när han får tag på dem, även om jag erbjuder insekter ibland. Kör med cgd annars, pangea med insekter. 

Är bara att slänga in nya städare när du märker att det är tomt. Jag har fler hoppstjärtar än gråsuggor i mitt. 

27
8
Kitte94:
Ems skrev:


Min käkar också upp gråsuggor när han får tag på dem, även om jag erbjuder insekter ibland. Kör med cgd annars, pangea med insekter. 

Är bara att slänga in nya städare när du märker att det är tomt. Jag har fler hoppstjärtar än gråsuggor i mitt. 


jo men om hon hellre äter suggor än sin cgd så är det väl inte bra? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild