Terrarietips

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
4
Pattzo:
Tjenare!
Jag håller på bygga ett terrarium åt en GTP med måtten b150 h100 d60. Det är mitt första terrariebygge och letar efter några få tips som är riktat mot just GTP.
Vilka värmekällor rekommenderar ni?
Ventiler, storlek? Läste 2-4% så jag tänkte göra reglerbara ventiler. 
Belysningstips? 
Finns det fler tips så kom gärna med dom. Jag har haft en kungsboa och tigerpyton tidigare men aldrig haft ett så stort terrarium. Jag kommer även köra med endast levande växter så långt som möjligt. 

15
4
Pattzo:
Jag tänkte dubbelkolla med ventilationen också, jag kommer sätta två ventilationer, ena just över mitten på vänster kortsida och den andra med samma mått på höger sida högst upp, ej i taket. Är det en bra placering? Har läst att det kan bli för mycket drag om dom monteras på alltför ojämn höjd. Jag har också ett lysrör med uv ljus som lyser rödaktikt, stör detta ormen? Det kommer kompletteras med led spottar och all belysning kommer ha timer 12h/12h.
Jag har läst många olika åsikter om chondros ska ha en plats extra varm för solbad. Några säger att det inte ska finnas andra säger att det bör finnas. Kan någon klargöra detta för mig? Ekonomi är inget som håller mig tillbaka så jag tänker göra det ordenligt och även ha terrariumet i bruk några veckor innan ormen flyttar in. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild