Kan man verkligen ha 7 KP i ett terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
1
lukasisokay:
Tjenare! Jag var på minimässan i tropikhuset idag, och såg att man hade runt 7 kungspyton i samma terrarie, som var ungefär 150x50x60. Är detta lagligt och så? Oroar mig bara för de stackars djuren.

Mvh, Lukas.

273
185
peter68:
Var de små? Var det temporärt?

Annars är det inte lagligt.

9
1
lukasisokay:

peter68 skrev:
Var de små? Var det temporärt?

Annars är det inte lagligt.


Väldigt olika storlekar, ett par var väl under 0.5 meter och vissa runt 80 cm nått. Ingen aning om det är temporärt eller ej, har bara varit där en gång innan för ett par månader sen. Tyckte det såg hemskt ut med så många djur trängda i ett så litet terrarium med endast en gömma + med en massa småbarn som stod och skrek runt och peta på glaset osv.


273
185
peter68:
lukasisokay skrev:


Väldigt olika storlekar, ett par var väl under 0.5 meter och vissa runt 80 cm nått. Ingen aning om det är temporärt eller ej, har bara varit där en gång innan för ett par månader sen. Tyckte det såg hemskt ut med så många djur trängda i ett så litet terrarium med endast en gömma + med en massa småbarn som stod och skrek runt och peta på glaset osv.

 



Jag kan inte uttala mig om just detta fall, men visst är där ett stort generellt problem med hantering och handel med reptiler.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Är man bekymrad kan man antagligen fråga arrangören för "minimässan" vad syftet är, om dom förvaras där någon timme eller om det är flera dagar, osv osv ???? 

Spontant låter det ju inte bra men svårt att svara på då vi inte vet bakgrunden, syftet och liknande frågor. 

Men ordet minimässa betyder ju i min värld en begränsad period, tillfällig. 

21
10
Liindaa:
Hej,
Terrariet är tillräckligt stort för den storleken.
Även om dom är många så kommer de inte vara där så länge till. Dom går snabbt åt :)

Hälsningar 
L

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

"Minimässan" var en annordnad dag för Tropikhusets kunder /allmänheten då den reguljära "Malmömässan" inte blev av i och med rådande omständigheter. Jag var inte där denna dag, men jag var där några veckor innan. Frågan är vad definitionen av "tillfälligt" är. Det fanns utan tvekan ingen skillnad på upplägget i butiken mellan minimässans tillfälle eller veckorna innan när jag var där. 

Jag försöker inte dra butiken ner i någon snut, jag beskriver enbart omständigheterna och svara på frågorna som ställts.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild