Varning för butik.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

58
35
philer:
Jag har gett dem ett par dagar nu att svara och det har de inte gjort.
Butiken i fråga är reptilgrottan,  Har beställt därifrån många gånger eftersom det inte ligger så långt ifrån
Vissa gånger har det varit bra men det känns som lotteri, Flera tillfällen har jag fått insekter (denna gång vaxmott) som ser ut som de stått i lager i en månad där det finns enstaka levande exemplar och resten döda för längesedan, i detta fallet hittade jag 1 levande vaxmott.. sedan har de vid flera leveranser missat att skicka med saker men tagit betalt för dem , de svarade förra gången och swishade tillbaks för det de hade missat, denna gången inget svar änsålänge. Men ofta när man beställer så köper man för att portot ska jämna ut sig och får man bara hälften av varorna så blir det dyrt. 

Mitt slutomdöme av Reptilgrottan är att jag kommer sluta beställa från dem (ca 3 mil bort) och välja någon annan leverantör.

84
38
Ems:
Finns en annan tråd. Verkar vara 50/50 om man gillar sidan eller inte. Har själv aldrig beställt där men räckte att se hur reptilgrottan svarade folk i tråden för att jag inte ska beställa något där. 

2
2
Jenny__:
Jag kommer heller aldrig mera att köpa från dem! Beställde en påse pangea som tog 2 veckor att komma, då jag var i akut behov försökte jag kontakta dem via mejl efter 1 vecka för att makulera min order då jag såg att mitt paket fortfarande inte hade skickats, jag hade då fått beställa från ett annat företag istället!. Fick inget svar på mejlet och ytterligare 1 vecka efter kom det på posten. Försökte då kontakta dem 2 ggr via mejl men har aldrig fått något svar på nått av mina mejl...

6
12
thebigpetfamily:
Jätte tråkigt att höra att du/ni fått så dåliga upplevelser av reptilgrottan, vi beställer enbart från dom när de kommer till insekter i första hand men även andra saker som reptil tillbehör osv, vi har alltid varit jätte nöjda & om de råkat bli någon miss vid få tillfälle så har alltid han som har hand om reptilgrottan bemött oss med största kundservice & medgörlighet, vi har också fått Otroligt schysst kundservice med helt andra saker också som inte rör reptilgrottan så från vårat perspektiv så har vi alltid blivit bemötta professionellt, vänligt & med otroligt bra servicemind :) :) 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Jag har aldrig haft problem med reptilgrottan.se alltid snabba leveranser och ett service bemötande. 

654
341
Johnexotics:
I början tyckte jag var bra men senaste tiden har tagit tid innan man får svar även  skule köpa blanding med cubanska/tropiska suggor där står ska vara ca 30 cubanska och stor mängd tropiska  i men fick runt 7 stycken av sammanlagt  han skulle skicka en ny men gått en vecka nu fortfarande inget och ingen info från han heller.S å kommer inte köpa där i från igen tur nog finns det andra affärer visst haft lite små problem med herperschoise men dom gå allfall få tag i å lösa problemet

7
9
AndreasD:
Om alla förstod att @kent jobbar ensam å får jobba ihjäl sig genom att hämta kryp långt borta och leverera insekter till hela Sverige med bil å inte sitter på sitt lager och väntar på beställningar hela dagen . 

Jag har full förståelse till att Kent kan ta någon dag på sig att svara om de är något som blivit fel i beställningarna .

Men han försöker inte blåsa er , utan har de kommit paket på posten å de saknas eller någonting inte stämmer så kommer han antingen skicka de i ett nytt paket eller i nästa beställning . 
Och vi har också fått förlite insekter när vi beställt men har bara ringt och pratat med han så har han löst det så fort han kommit hem .. 

Jag rekommenderar reptilgrottan ! Alltid fått bra service och bra kvalité på insekterna och aldrig varit något problem att få de man beställt ! 

Våga ringa och fråga honom istället för att skicka mail!  om de är någonting som inte stämmer i eran beställning för han hjälper nog er om ni hör av er . 

1226
464
leedragon:
Det känns som om det är så pass mycket besvär så är inte rätt ställe att köpa ifrån. om det är 50 % chans att man inte får sina grejer då är det inte det ställen att köpa ifrån.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Min beställning tog 4 arbetsdagar från beställning till leverans vilket för min del är okej. 

4
14
Lava:
När det kommer till att beställa levande djur så är det en risk man som köpare tar. 
Eftersom du skriver att det är som ett lotteri så kan man även anta att posten tagit kål på dom.
Vädret under frakten, för varmt eller för kallt kan också spela in. 
Om du bor 3 mil därifrån så åk dit! Bor i Dalarna och beställer alltid från reptilgrottan. Är noga med att kolla vädret och har aldrig haft några som helst problem.
Rekommenderar reptilgrottan varmt! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild