Vart får man tag på ''Jumping spider'' / Salticidae arter i Sverige

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Miloszsocy:
Som titeln lyder, letar jag efter Salticidae, värkar hopplöst att leta på internet...

10
8
Cosmic_Calico:
Jag frågade här och har letat efter svenska uppfödare men slutade med att jag beställde från spoodernest i England

2
0
Miloszsocy:
Cosmic_Calico skrev:
Jag frågade här och har letat efter svenska uppfödare men slutade med att jag beställde från spoodernest i England

Tack!

77
29
Insecta:
Miloszsocy skrev:

Tack!

Dom lever typ bara ett år :) 

1
0
MIIVIOUS:
Cosmic_Calico skrev:
Jag frågade här och har letat efter svenska uppfödare men slutade med att jag beställde från spoodernest i England

Så skickar Spoodernest Till Sverige? Och mår spindeln bra när den kommer? Jag undrar för den är från ett annat land

5092
3863
Tropfrog:
MIIVIOUS skrev:

Så skickar Spoodernest Till Sverige? Och mår spindeln bra när den kommer? Jag undrar för den är från ett annat land


Efter brexit är det inte rimligt att köpa någonting ifrån England. Levande växter och djur är helt uteslutet. Men för säkerhets skull kolla med dem själv om de skickar och vad det kostar. 

Mvh
Magnus 

214
333
MartinJ:
MIIVIOUS skrev:

Så skickar Spoodernest Till Sverige? Och mår spindeln bra när den kommer? Jag undrar för den är från ett annat land

Jag bestälde hoppspindlar från Insektenlieben (Tyskland) för några månader sedan. De skickar med DHL express, kom fram till dörren på två dagar från att de skickat (tror dock att en dag är standard om man bör i södra Sverige). Fungerade kanon, väl packat, bra på att svara på frågor/info om sändningen och framförallt, välmående djur. Så av min enda interaktion med dem kan jag varmt rekommendera att testa det om du inte hittar någon svensk uppfödare.

1
0
Mostrm:
MartinJ skrev:

Jag bestälde hoppspindlar från Insektenlieben (Tyskland) för några månader sedan. De skickar med DHL express, kom fram till dörren på två dagar från att de skickat (tror dock att en dag är standard om man bör i södra Sverige). Fungerade kanon, väl packat, bra på att svara på frågor/info om sändningen och framförallt, välmående djur. Så av min enda interaktion med dem kan jag varmt rekommendera att testa det om du inte hittar någon svensk uppfödare.



Får man fråga vilken art du skaffade? Och hur det har gått för den? :)

214
333
MartinJ:
Mostrm skrev:



Får man fråga vilken art du skaffade? Och hur det har gått för den? :)

Jag skaffade två styckens slings av Phidippus regius, och det har gått kanon! Äter, ömsar, bygger hammockar, och donar på. Mycket sympatiska små djur.

1
0
Marie73:
Är det någon som säljer hoppspindlar nu? Gärna i södra Sverige.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild