Hetrometrus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
9
Dade:
Hej!
Hur gamla eller stora ska hetrometrus vara innan man kan avla på dem? Dom jag köpt är ca 2 år. Tyckte Herpers choise sa att de var"fullvuxna" vad nu det betyder.  

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Skorpioner har olika stadier de växer genom och ömsar, de föds som instar 1 (i1) och är könsmogna när de nått i6 som är deras sista stadie, det tar olika lång tid för skorpioner att komma till i6 beroende på art och hur mycket mat de får. Om dina Heterometrus är 2 år gamla skulle jag nästan vara säker på att de är i6. 

Vilken Heterometrus är det du har? 


72
9
Dade:
Okej!
Tack så mycket för info. Jag har Heterometrus laoticus. 
Har du parat skorpioner?
Hur länge ska det vara tillsammans?
Vet du något bra ställe jag kan läsa om det eller någon film på youtube?
Har letat men hittar inte mycket.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jag är som du i ett research-läge och samlar på mig så mycket information som möjligt. Internet är fullt av information om just "breeding scorpions" lägg bara till arten när du googlar. Youtube har många tips också, jag tror inte avel på laoticus är skiljer sig så mycket med spinifer eller petersii. 

Jag har blivit erbjuden en grupp spinifer som går tillsammans, 1.2 men personligen kommer jag ha alla djuren separat och bara sammanföra dem för själva parningen och se till att honan inte tar sig ett rejält skrovmål på hanen. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild