Nytt hem till djungelrutpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

13
0
spaderdan:

klättringen hade jag tänkt kompletera upp med några lianer så han får mer att klättra i :) ja det är bara börja du med skialp för det här är mitt första så går alltid att förbättra. Men som du undra så kommer jag ha 2 värmemattor oxå, om ni kollar på första bilden ser man lite att jag har byggt in en värmematta i klippan som är 13x27 och nedanför på golvet kommer jag ha en som är 38x27 så tror att det räcker. Tack för tipset humi ska leta upp nå fötter att ställa den på sen när man börjar närma sig klart sen är det en regel 25x25 mm runt terrariet i botten som golvet är skruvat i.


230
185
Humi:

Bara för att du ska få en sys på vad som kan hända om man inte använder fötter så hittade jag på en bild :>
Bilden visar när en snubbe har byggt ett terrarium så att det bildades kondens. 
Om jag minns rätt så stod terrariet ett riktigt bra tag, några år till och med innan han flyttade på det :P


eriknygrenrockarfett.blogg.se/images/2011/golvunder_175615006.jpg


13
0
spaderdan:

Men satan ! ja du det var inte den roligaste överraskning de där :S ja kan då säga att det kommer jag inte glömma ! hehe men sen behöver man göra nå annat med golvet typ borra nå hål för att inte få det i golvet lr kanske bara ha koll och byta bark ofta ? 


13
0
spaderdan:

Hät kommer et litet test på vattenfallet och reptifogger :) men läkte på nått ställe :(

 


13
0
spaderdan:

Nu kommer jag med lite mer frågor till er som kan ! har kollat runt lite på olika kontrollutrustningar och undrar vad ni har för tips ? som jag skrev tidigare har jag 2 st värmemattor och en 40 lr 60w spott som värmelampa och en night glo 40w och sen en reptifogger. Så vad borde man har för styrningar ? 


13
0
spaderdan:

Tjena har varit lite ord ett tag när man börja jobba med huset hemma men har gjort ett litet ryck så tänkte uppdatera lite :-)

Har tagi ut all bakgrund och lackat insidan. sen när jag hade den ute tyckte jag den såg lite blek ut så blanda ut lite färg med vatten och tog en vanlig blommspruta och drog över ett varv. Sen tog jag vattenfallet och måla på lite detaljer. Sen vart det att limma fast bakgrunden och fylla sprickorna med fogskumm. Sen fick lite träd komma på plats :-)


23
4
SandMan:

Min erfarenhet av rutpyton är att ju äldre dom blir desto mindre klättrar dom(jag kan ha fel om nån annan har en annan erfarenhet av det) sen det här med värmen, jag är ingen förespråkare av värmemattor om man inte har dom monterade på väggar eller tak för att naturligt sett kommer inte värmen underifrån eller? Fuktigheten som många förespråkar så tycker jag att en fuktbox är det bästa sättet för då har ormen möjlighet att uppsöka den möjligheten att underlätta ömsningen. För i naturen är det sällan att man hittar ett komplett ömsat skinn. Vilket innebär att vi som ormhållare kan bistå med det som naturen inte alltid kan hjälpa till med. Om det är någon som har synpunkter på det jag har skrivit får ni gärna säga till.... Mvh SandMan

 


23
4
SandMan:

PS annars tycker jag att du bygger ett riktigt grymt terrarium.........(vackert)


13
0
spaderdan:

Aha ja jag har bara som sagt haft min i 1 år så är helt ny. Nä det är ju sant som du säger att försöka få det nartulig så är det i tak som gäller. Fukt box är det typ bara en vatten skål är jag helt ute och cyklar =P Thx SandMan ja det är mitt första så man får väl se hur det blir men alltid bra med tips av er som kan =)


13
0
spaderdan:
Tjena igen !

Tänkte ta och visa mitt färdiga projekt nu som har vart klart sen jul ! Vart riktigt nöjd med tanke på mitt första, och måste tacka för alla tips har verkligen vart till hjälp ! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild