Träull

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

102
100
jonnyake:

Tropfrog skrev:


Det är mycket möjligt. Jag frågade aldrig då jag inte såg det som ett alternativ. 5 kilo träull innebär en sopsäck i storlek. Inte helt billigt att skicka..

Mvh
Magnus . 



Jag tänker att det är orimligt att förpacka träull i påsar i storlek av sopsäckar och sedan förvara det på det viset. Träullet är troligtvis vakumförpackat?

Mvh Jonny


5088
3861
Tropfrog:
jonnyake skrev:


 


Jag tänker att det är orimligt att förpacka träull i påsar i storlek av sopsäckar och sedan förvara det på det viset. Träullet är troligtvis vakumförpackat?

Mvh Jonny



Du tror, jag vet.

15 kilos förpackningen är pressad bal. 3 kilos är löspackat i sopsäck. Ingen av dem är vaccumförpackat. 

Mvh
Magnus

11
3
Dirigo:
Tropfrog skrev:


I vilken av tingstads butiker kan man handla som privatperson?

Mvh
Magnus  


Jag har bara besökt den i Göteborg. 

Mvh 

102
100
jonnyake:

Tropfrog skrev:


Du tror, jag vet.

15 kilos förpackningen är pressad bal. 3 kilos är löspackat i sopsäck. Ingen av dem är vaccumförpackat. 

Mvh
Magnus


Ok! Då blir fraktkostnaden 149kr för 5kg om måtten på förpackningen inte överskrider 110cm åt något håll. Ganska billigt om man jämför med vad en bilresa tur och retur skulle kosta för ts.


5088
3861
Tropfrog:
jonnyake skrev:


 

Ok! Då blir fraktkostnaden 149kr för 5kg om måtten på förpackningen inte överskrider 110cm åt något håll. Ganska billigt om man jämför med vad en bilresa tur och retur skulle kosta för ts.



Det var billigt! Fick du det priset av skea? Allt annat skulle bara vara lösa antaganden. Jag fick ett helt annat pris när jag frågade.

Mvh
Magnus 

102
100
jonnyake:
Tropfrog skrev:


Det var billigt! Fick du det priset av skea? Allt annat skulle bara vara lösa antaganden. Jag fick ett helt annat pris när jag frågade.

Mvh
Magnus 



Nej jag fick det priset av Postnord.

5088
3861
Tropfrog:
jonnyake skrev:



Nej jag fick det priset av Postnord.



Då är ju bara frågan vad skea tar för att köra ullen till närmaste inlämningsställe, i Hässleholm 1tim tor? Om de ens gör det? Priset jag fick var mycket dyrare och jag antar att det var med upphämtning. Bönder och företagare till skillnad mot hobbyister har en otrevlig vana att ta betalt för sin tid också.

Mvh
Magnus 

62
131
Toke:
Hej!

Jag kan inget om bananflugor eller träull, men skulle detta kanske kunna vara ett mer lättillgängligt alternativ som funkar?

www.arkenzoo.se/millamore-bomaterial?53326

Mvh
Björn

5088
3861
Tropfrog:
Toke skrev:
Hej!

Jag kan inget om bananflugor eller träull, men skulle detta kanske kunna vara ett mer lättillgängligt alternativ som funkar?

www.arkenzoo.se/millamore-bomaterial?53326

Mvh
Björn



Det ser onekligen bra ut. Värt att prova.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Lite sen till diskussionen men jag bidrar med lite. Ställde samma fråga nyligen när mitt lilla lager med träull tog slut. Vart får jag tag i mer nu i Coronatider? 

Träull är som redan nämnts förpackningsmaterial. Jag fyllde på mitt lager senast idag faktiskt, med 5kg från Tingstad www.tingstad.com/se-sv/emballage-pasar/fyllnadsmaterial-1/traull/fyllnadsmaterial-traull-5kg-485000

Kommer i en låda 35x30x35, ej vakuumförpackad. 

Slutpriset för mig blev 400kr till dörren. Finns säkert billigare alternativ att få det till dörren. 

400kr motsvarar ca 8 mindre påsar träull på mässan (vill minnas att jag betalade 50kr senast) och de 8 påsarna väger inte 5kg tillsammans.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild