Leopardgecko sår i huden

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

20
3
MelkerLeopardgecko:
Tack för hjälpen! Har ni några tips på märken/inredning jag kan ha i terrariet?

20
3
MelkerLeopardgecko:
Är detta bättre?

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
MelkerLeopardgecko skrev:
Är detta bättre?

Mycket bättre inrett och behåll det inrett så för den lyckliga ödlan som får bo kvar i terrariet, men separera ändå. Om de nu bråkar så mycket att båda fått rivmärken kommer detta antagligen inte hjälpa. Du har två som helt enkelt inte kommer överens. Hellre flytta ut en till typ en plastback med vatten, mat och några gömställen tills du hunnit åka till djuraffären och köpa ett nytt terrarium och värme eller något. Plastbackar fungerar också som terrarium sålänge de är stora nog enligt L80 (0,36m2 och höjden minns jag inte), har mycket inredning/gömställen och värme. Geckon bryr sig inte om det är i glas eller plast. Men det ser ju lite tråkigt ut.
Även om du slutar hitta rivmärken nu när de fått mer inredning är de antagligen fortfarande stressade av att bo tillsammans om de nu till och med har skadat varandra. Reptiler gör allt i sin makt för att dölja stress och det är svårt att se om de är stressade om man är nybörjare och inte vet hur de ska agera i "vanliga fall". 

Vilka kön är dina ödlor? 

352
269
Animallover_1984:
MelkerLeopardgecko skrev:
Är detta bättre?


Hej! Hör inte till ämnet men måste fråga. Var har du hittat grottan med flera ingångar och med flera "lager" längst till vänster i bilden, den stora i övre hörnet alltså? Märke? Tror den skulle passa perfekt till min lilla dam (leopardgecko) så skulle gärna vilja veta hur jag kan få tag på en likadan. 

Mvh/Animallover_1984

20
3
MelkerLeopardgecko:
Animallover_1984 skrev:


Hej! Hör inte till ämnet men måste fråga. Var har du hittat grottan med flera ingångar och med flera "lager" längst till vänster i bilden, den stora i övre hörnet alltså? Märke? Tror den skulle passa perfekt till min lilla dam (leopardgecko) så skulle gärna vilja veta hur jag kan få tag på en likadan. 

Mvh/Animallover_1984

Hej den byggde jag själv. Jag kan länka youtube videon jag tittade på. sen målade jag den med mocca därg från biltema. ????????
materialet var cellplast som finns att köpa på byggmax.

youtu.be/avpEnXuKSfs

352
269
Animallover_1984:
MelkerLeopardgecko skrev:

Hej den byggde jag själv. Jag kan länka youtube videon jag tittade på. sen målade jag den med mocca därg från biltema. ????????
materialet var cellplast som finns att köpa på byggmax.

youtu.be/avpEnXuKSfs


Ok, synd att den inte gick att köpa (inte precis DIY-händig, haha) men tack för länken :-) 

Mvh/Animallover_1984

20
3
MelkerLeopardgecko:
Animallover_1984 skrev:


Ok, synd att den inte gick att köpa (inte precis DIY-händig, haha) men tack för länken :-) 

Mvh/Animallover_1984

Varsågod! Ha en bra dag.

3
0
Billalisae:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild