Ögonfransgecko Kön ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
2
tjobonka:
Hej  

Nån som vågar gissa på kön på denna ? Ett år gammal i Juni. Försökt själv genom olika forum men svårt. Köpt okönad för några månader sen.


1
1
Stamp0o:
Hej, det ser ut som du har en dam där. Men jag är inte 100 men 99 då jag är ny också med dessa skönheter.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
www.pangeareptile.com/store/how-to-sex-your-gecko.html

8
2
tjobonka:
Ser ju helt klart ut som en hona om man kikar där samt att jag inte ser några som helst porer.



Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
tjobonka skrev:
Ser ju helt klart ut som en hona om man kikar där samt att jag inte ser några som helst porer.



Instämmer. 

508
304
Jonas77:
Efter att själv ha efterforskat min leachianus så skulle jag gissa hona. Jag kan inte se någon antydan till porer och hemipenis verkar inte vara uppenbart.

508
304
Jonas77:
Vad ska hon heta? :)

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jonas77 skrev:
Efter att själv ha efterforskat min leachianus så skulle jag gissa hona. Jag kan inte se någon antydan till porer och hemipenis verkar inte vara uppenbart.

Går ju inte riktigt att jamföra en leachie med en crested. Men jag måste säga, Leachie är fan mycket coolare när de blir stora. 

Min är lite över ett år nu, får väl snart kolla kön på den..   


508
304
Jonas77:
ZDC skrev:

Går ju inte riktigt att jamföra en leachie med en crested. Men jag måste säga, Leachie är fan mycket coolare när de blir stora. 

Min är lite över ett år nu, får väl snart kolla kön på den..   

 



Varför? Ödlor över lag har tydliga hemipenisbulor och dessa arter har båda tydliga porer, och även om honor kan ha falska porer så är ju en avsaknad av porer ganska tydligt.

Ps. Du har också en hona... ;)

508
304
Jonas77:
Kan ej radera detta inlägg, sorry.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild