kan man har fler hanar av bufo terrestris i samma terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

656
344
Johnexotics:
Hej  tänkte kolla om nån här har haft/har bufo terrestris och vet om man kan har fler hanar av arten i samma terrarie om dom få en hona var?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Ska inte vara några problem att ha flera hanar av Anaxyrus (Bufo) terrestris i samma terrarie. Vid avel brukar man dessutom vilja ha ett högre antal hanar än honor.

656
344
Johnexotics:
anders skrev:
Ska inte vara några problem att ha flera hanar av Anaxyrus (Bufo) terrestris i samma terrarie. Vid avel brukar man dessutom vilja ha ett högre antal hanar än honor.

Toppen ska jag köpa in två till :)

656
344
Johnexotics:
anders skrev:
Ska inte vara några problem att ha flera hanar av Anaxyrus (Bufo) terrestris i samma terrarie. Vid avel brukar man dessutom vilja ha ett högre antal hanar än honor.

Kan du skicka bild på hur du håller dina :)?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Jag har inga terrestris, utan har enbart Anaxyrus debilis och Anaxyrus punctatus som tillhör samma släkte. Bifogar bild på hur det ser ut hos mina debilis:


I stort sett sand med blandade partier av sand, bark och mossa.

Är lite stökigt just nu, då jag tog ut ett "stenröse" ur den för att använda en del sten i en regnkammare för att försöka få dem att föröka sig. Lyckades inte denna gången dock. Vänstersidan har jag en större balja med vatten med lite växter i.


Jag skulle nog ha liknande till terrestris, med kanske några fler fuktigare delar och kanske försöka sätta i någon mer växt.


656
344
Johnexotics:

656
344
Johnexotics:
anders skrev:
Jag har inga terrestris, utan har enbart Anaxyrus debilis och Anaxyrus punctatus som tillhör samma släkte. Bifogar bild på hur det ser ut hos mina debilis:


I stort sett sand med blandade partier av sand, bark och mossa.

Är lite stökigt just nu, då jag tog ut ett "stenröse" ur den för att använda en del sten i en regnkammare för att försöka få dem att föröka sig. Lyckades inte denna gången dock. Vänstersidan har jag en större balja med vatten med lite växter i.


Jag skulle nog ha liknande till terrestris, med kanske några fler fuktigare delar och kanske försöka sätta i någon mer växt.


 Har en till rot som inte är med på bilden men håller dom så här 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild