Nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
Tobbe_91:
Hej allihop, jag funderar på o skaffa en spindel men jag vill gärna ha nån tips av er som har hållt på längre, vilken art är den bästa som nybörjar spindel? :)

273
209
AndreasB:
www.terrariedjur.se/forum/thread/3173
www.terrariedjur.se/forum/thread/4552
www.terrariedjur.se/forum/thread/9734

21
11
Hardwired:
Tips är med att titta på lite youtube videos i ämnet. Finns många som gjort top 10 listor.
Tarantula collective är ett bra ställe att börja på. 

9
13
Gmx:
Skulle säga nedan så har du bra mix som håller ett tag. Köper du små så växer de långsamt. 

Tidigare brachypelma x3. Rangordning om du vill inte vill köpa samtliga. 

Hamorii - Vacker, enkel, ute mycket och vanligtvis lugn. Får allt i ett som man kanske vill som nybörjare.

Albopilosum - Likt ovan, ser lite annorlunda ut men det händer fortfarande något.

Vagans - Också ute mycket, hyffsat enkel att ha och göra med dock vanligtvis lite mer het på det. Äter bra, vilket kan vara kul i början.

Samtliga är enligt mig enkla att få tag i och det händer något, Grammostola rosea/porteri är en annan favorit för nybörjaren men inte jätteroliga varken i färg eller levnadssätt. 

Kan du sköta din Vagans utan problem så är steget inte jättelångt till en P. Metallica som du har på bilden. Är man osäker så mellanlanda på en P. Irminia ett tag. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild