Hur skapa bästa biologiska miljö i ett paludarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
30
6
Bimpa:

Hej, ny på forumet som efter 30 års paus äntligen ska ta upp klockgrodor igen. 

Har skaffat burken, och söker inspiration varhelst jag hittar den för att bygga upp bästa möjliga miljön.

Min fråga just nu: I ett par youtubeklipp har jag sett hur den som byggt upp paludariet tillsatt vad som verkar vara olika sorters gråsuggor el motsvarande ett tag innan hyresgästerna ansluter - som jag förstod det var det för att de skulle jobba i burken, städa osv, och kanske även erbjuda ett mellanmål för grodorna. 

Är det någon som har erfarenhet av något liknande? Vad funkar att ha i burken med det syftet? 

Tacksam för alla eventuella tips!


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Det finns oerhört många olika typer av gråsuggor man kan köpa, de är anpassade för olika miljöer så det går att hitta gråsuggor anpassade för tropiska terrarier. Jag har gråsuggor och hoppstjärtar som städare i mina bioaktiva terrarier och tycker det fungerar bra. 

Och precis som du säger är det bra om de får bo in sig ett tag i burken innan de riktiga hyresgästerna flyttar in, då har de hunnit bo in sig och förhoppningsvis föröka sig så att det blir en självförsörjande biotop. 

Vilka gråsuggor som passar din miljö bäst vet jag inte. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild