Kejsarskorpioner (Pandinus imperator)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

72
9
Dade:
Hej!
Jag har försökt få tag på Kejsarskorpioner Pandinus imperator och det verkar väldigt svårt.
Är det någon här som känner till någon som föder upp?
Jag har kollat här på TD uppfödare och det finns ingen.
Någon som känner till någon som har och kanske skulle kunna tänka sig sälja någon.

Ni får ta bort denna tråd om den passar bättre i köp och sälj.

Mvh Daniel Olsson

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Dade skrev:
Hej!
Jag har försökt få tag på Kejsarskorpioner Pandinus imperator och det verkar väldigt svårt.
Är det någon här som känner till någon som föder upp?
Jag har kollat här på TD uppfödare och det finns ingen.
Någon som känner till någon som har och kanske skulle kunna tänka sig sälja någon.

Ni får ta bort denna tråd om den passar bättre i köp och sälj.

Mvh Daniel Olsson



Brukar kunna hittas på mässor.

Tyvärr är alla mässor inställda för tillfället dock.


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Flyers90 skrev:



Brukar kunna hittas på mässor.

 

Tyvärr är alla mässor inställda för tillfället dock.


Vilka mässor har du sett P. imperator på? Tycker de är väldigt ovanliga nuförtiden. 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Hanna skrev:

Vilka mässor har du sett P. imperator på? Tycker de är väldigt ovanliga nuförtiden. 


Såg en på expo sthlm I januari tyckte jag.
Men minns kanske fel.

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Flyers90 skrev:


Såg en på expo sthlm I januari tyckte jag.
Men minns kanske fel.

Okej! Inget jag minns. Men hade bord så hann inte kolla supernoga. :) 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Många som letar efter P. imperator nu, inkl jag själv. 
Det är dock lätt att gå på nitar, har hittat P imperator som säljs sen visar bilderna Heterometrus med samma prislapp som P. imperator. 

Men förhoppningsvis har jag eventuellt hittat ett par, ska bara komma iväg och kika på dem. Om allt går som planerat kommer det avlas på dem. Jag tycker det är synd att de har blivit så svåra att få tag på och dyra framför allt. 


41
24
splattenstein:
www.ms-reptilien.de/en/livestock/invertebrates/scorpions/
Vet inte hur det är med leverans från Tyskland osv nu annars finns det ju även om det kostar

19
3
stoffe993:

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

stoffe993 skrev:

Kollade lite på deras bilder innan, de två första bilderna ser inte ut som P. imperator utan någon heterometrus art. Det tredje bilden ser ut som en P. imperator, det kan bero på ett misstag om man hämtat bilderna på internet.

Stefan på Tropiska rum skickade tips till mig att de hade kejsare inne, när jag skrev tillbaka till honom angående att de på bilderna såg ut som heterometrus fick jag inget svar, hade varit trevligt att veta om det verkligen är imperator de har inne och att bilderna är fel. Jag är inte sugen på att åka dit för att titta på Heterometrus sp. 


19
3
stoffe993:
ZDC skrev:

Kollade lite på deras bilder innan, de två första bilderna ser inte ut som P. imperator utan någon heterometrus art. Det tredje bilden ser ut som en P. imperator, det kan bero på ett misstag om man hämtat bilderna på internet.

Stefan på Tropiska rum skickade tips till mig att de hade kejsare inne, när jag skrev tillbaka till honom angående att de på bilderna såg ut som heterometrus fick jag inget svar, hade varit trevligt att veta om det verkligen är imperator de har inne och att bilderna är fel. Jag är inte sugen på att åka dit för att titta på Heterometrus sp. 

 


Han har båda arterna inne. Han köpte in typ 12 ungar eller något för ett tag sen. 
Sen kan jag inte säga ifall bilderna är från internet eller om han tagit dom själv. Men han har p.imperator inne har själv kollat på dom.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild