Vad heter era sköldpaddor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

46
31
Mugs1911:
Lite löjligt men är lite nyfiken, vad kallar ni era sköldpaddor?

Min leopard på 7 månader heter bara "Skalet", om det visar sig att hen är en hona så får den heta "Skalet Johansson" så man är garderad för framtiden ;)

//M

23
23
matteo:
Min 34-åriga snappsköldpadda heter Sigrid!

200
258
Lordguras:
Fuckface

352
269
Animallover_1984:
Min reeves hona heter Balthazar (a) men kallas för "Zara" :-) 

Då hon omplacerades till mig (dvs. 2004 och fram till för bara bågra år sedan) trodde jag att det var en hane, förra ägaren kallade henne Balthazar och så var (och är) hon väldigt liten (honor brukar vara större). Dock blev jag mer och mer osäker kring könet, bland annat p.g.a. hennes färg (hon har inte mörknat utan har kvar sina fina färger) och kom tillslut fram till att hon med betydligt större sannolikhet är en hona. 

Jag tror numera att hon blivit hindrad i växten p.g.a. att hon tyvärr inte fick speciellt bra skötsel innan hon kom till mig. Hon bodde med en annan sköldpadda som var extremt liten, knappt vägde något och dog kort efter jag fick hem de...den hade dessutom bevisligen "mobbats" av "Zara" och hade forlorat en del av svansen m.m. 

352
269
Animallover_1984:
Tidigare sköldpaddor (rödörade) hette: Krabaten (hane, min stora kärlek som tyvärr blev sjuk och dog, 21 år gammal, fick honom som tvååring så det var rejält jobbigt, upptäckte att han var sjuk försent och han klarade sig bara några dagar efter veterinärbesöket, han hade någon infektion och även blodförgiftning har jag för mig, "Zara" drabbades också och hon klarade sig tack vare att jag sett symptomen på Krabaten, hon var dock inte lika sjuk), Skalman (hona, jag var två år och fick döpa henne själv, haha, hon avled tyvärr endast 10 år gammal, tror att det var någonting med andningen, lunginflammation eller något sånt), Marmelad (omplacering, kallades Lady Marmalade och ehm...Bit Bitchen, hon hade lite temperament, hehe, dog plötsligt och utan förklaring då hon var ca 20 år gammal, hittade henne död på akvariets botten). 

21
4
Binchi:

Åtta greker bor hos mig och alla har t o m efternamn Paddington. De har fått namn som passar deras personlighet. 

Sir Tomas
Madame
Prinsessan Mary

Sir Yoggi
Sir Napoleon (Nappe)
Fröken Greta
Thea Dandelion
Rosie



1
0
Pysen:
Sussie och Musse

19
3
ljuvisen:
Min falska kartsköldpadda heter Nemo och hans kompis som nyligen gick bort hette jackie

69
21
Justivan:
Mina två grekiska landsköldpaddor heter Herman (pga Hermanni) och Darwin (pga Charles Darwin) :)

52
35
Declan:
Arcimedes och Skalet
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild