Vilken ödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

41
4
Frogo321:
Ska skaffa en ödla, och undrar vilken som är bäst. Jag vill ha en som man kan ta upp utan handskar och ska inte äta möss eller andra gnagare, får ha så stort terrarium som möjligt. Vad rekommenderar ni?

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Frogo321 skrev:
Ska skaffa en ödla, och undrar vilken som är bäst. Jag vill ha en som man kan ta upp utan handskar och ska inte äta möss eller andra gnagare, får ha så stort terrarium som möjligt. Vad rekommenderar ni?


I vilket avseende menar du "ta upp den utan handskar"?


41
4
Frogo321:
Alltså ingen ödla som inte kan bli handtag eller blir irriterad när man ska ta upp den

5089
3861
Tropfrog:
Ingen ödla kan bli handtam.

Mvh
Magnus 

206
224
Danne72:
Rekommenderar en Banvaran dom blir lätt helt tama och gillar att bli kliade under hakan och att vara ute och utforska en massa grejer, Jag har haft en i över 3 år nu och hon är helt tam och underbar. mvh Daniel
Frogo321 skrev:
Ska skaffa en ödla, och undrar vilken som är bäst. Jag vill ha en som man kan ta upp utan handskar och ska inte äta möss eller andra gnagare, får ha så stort terrarium som möjligt. Vad rekommenderar ni?

5089
3861
Tropfrog:
Danne72 skrev:
Rekommenderar en Banvaran dom blir lätt helt tama och gillar att bli kliade under hakan och att vara ute och utforska en massa grejer, Jag har haft en i över 3 år nu och hon är helt tam och underbar. mvh Daniel


Hej Daniel.

Jag är fullt medveten om att vi har helt olika kunskap, erfarenhet och infallsvinkel i hobbyn.

Jag respekterar dig och din kunskap. Men måste ändå fråga.....tycker du verkligen att banDvaran är en lämplig ödla för en fullständig nybörjare? Eller är det kanske bara så att du tycker att banDvaraner är det bästa djuret själv?

Mvh
Magnus 

41
24
splattenstein:
Kan ju tycka bandvaran, melinus, kapvaran hade varit trevliga men även dom kan ju lämna redigt ruggiga bett om du har otur,  och kostsamma djur när det kommer till föda. Men visst går det.  Välj det som intresserar dig,, plocka upp, ja tokay geckos skulle ja skippa då.

41
4
Frogo321:

splattenstein skrev:
Kan ju tycka bandvaran, melinus, kapvaran hade varit trevliga men även dom kan ju lämna redigt ruggiga bett om du har otur,  och kostsamma djur när det kommer till föda. Men visst går det.  Välj det som intresserar dig,, plocka upp, ja tokay geckos skulle ja skippa då.


ällstå skulle ju vilja ha någon som skulle kunna få komma ut och gå fritt men även ha ett terrarium under natten och när jag jobbar, kostnad är inga problem bara inte över 80000


41
24
splattenstein:
Kan tänka mig det sålänge du vet att det är på bekostnad av djurets hälsa då det är svårt hålla rätt klimat i ett vardagsrum. Isåfall bygg hellre en större burk du kan gå in i. 80k he ja då finns det ju mycket att välja på.. Då skulle ja lätt bygga ett 6-7kvm terrarium och läsa på ordentligt om arten innan.

1228
464
leedragon:
en kompromis borde om du skaffade en skitstor terrarium som du kan sitta och hänga inne med ödlan, i sånafall du inte chasar med temperaturer fuktighet och annat som skulle kunna skada ödlan i lägenheten när du minst anar det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild