Tips bakgryndsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
24
splattenstein:
Satt på tuben som vanligt och flög in på denna video som kanske kan va inspiration till flera. Undrar själv lite va det är han fyller formen med då jag inte redigt uppfattade vad han sa.



youtu.be/IaLpzNaVUaM

Även tipsa om universal rocks som det går att beställa ifrån genom att ange mått

Video exempel

youtu.be/Ii3eEmKWWFA


www.universalrocks.com/


Kanske redan länkats tidigare men ganska nytt för mig :)

107
203
wadsju:
Blev läckert !
I första videon använder han något som heter crystacal , är en typ av gjutgipsblandning. 

Gips är dock ingen höjdare i fuktigare miljöer... Men ytbehandlar man det så kan det ju fungera klockrent.

41
24
splattenstein:
Ja jag vart lite förvånad av hur bra det blev, kanske lite besvärligare till större projekt om man inte bygger reglar för att hålla formen på plats. Toppen tackar, ja gips låter ju inte super direkt, vet inte om det skulle funka att täcka med epoxy/resin efter.

Inte haft ormar sen en 13 år tillbaka men har fortfarande ett terrarium som byggdes strax innan ja la ner hobbyn som jag funderar på att göra något i.

Vet Kolmården back in the days gick ut i skogen och pensla på bergsväggar med något för att skapa formar till deras burkar.

Alternativ pensla på glasfiberväv kanske skulle funka i tunnare lager på gipset? 

Nåja mycket funderingar he.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild