Hur gör ni i Coronatider ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Vi är ombedda att jobba hemifrån och jag har aldrig lagat så mycket mat som jag gjort under denna veckan, måste stötta restaurangverksamheten i helgen. 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Jag lever precis exakt som vanligt. Jag jobbar, och pysslar med djuren. Absolut inget har förändrats .

70
86
Realboas:
Toa papper är inga problem för oss med ormar. Spara öms skinnen, fungerar fin fint som toa papper.. 

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:

Jag jobbar på som vanligt. Direktiven är "Är du frisk jobbar du. Är du sjuk stannar du hemma." Utöver det är det FHM rekommendationer som gäller. (Nysa i armvecket och tvätta händer ofta och noga). Den enda skillnaden är uteblivna tjänsteresor till Karlskrona. Jobbet sköts på distans från Malmö tillsvidare. Jag har inte heller möjlighet att jobba hemifrån. 


Vad gäller mässornas vara eller ickevara så står jag bakom de rekommendationer som FHM lämnat ut till allmänheten. Står även bakom statens beslut om evenemang, samlingar etc. 

Det är givetvis säljarna på mässor som förlorar mest på detta, men vill man komma ut på andra sidan av denna "cirkus" så kräver det att säljare får tänka om och anpassa sig till den rådande situationen. Många säljer exempelvis foder via nätet etc. och butiker har troligtvis fortfarande öppen som vanligt. 


Mvh


8
22
paqua:
Som boende i skärgården med dåliga förbindelse så finns inga behov av extra åtgärder. Köpa extra papper mat konserver m.m har vi alltid fått göra under okt/nov. Men annars absolut skulle jag följa FHM rekomenndationer i städer och liknande med folksamlingar. Arbetet sköts helt hemifrån.

5099
3873
Tropfrog:
Jag har bunkrat mat och utrustning till mina djur så att de klarar sig fram tills vintern. Till familjen handlar vi nu endast en gång i veckan och då på tider då det finns mindre folk i butikerna. Lite mer än vanligt handlas förståss, men planen är att hålla den beredskap som MSB rekomenderar, varken mer eller mindre.

Jobbar hemmifrån och undviker folksamlingar. Samt förståss agerar enlig FHMs rekomendationer.

18
58
aquatilium:
Skämt o sidor men som nämns av någon tidigare att bunkra kondomer. Det tror jag inte på dom är odugliga mot covid-19, men möjligen i kombination med munskydd o god handhygien, att hålla det rekommenderade avståndet emellan varandra på 1.5 meter då är GUMMIT  helt uteslutet för min del.

Det utreds tydligen om man kan återfå Covid-19 flera gånger, isåfall blir det svårdämpat innan vaccinet finns, främst för riskgrupperna. Nej följ FHM rekommendationer både för eran egna del och för andra och deras anhöriga. Även lite av MSB är väl inte fel.

6
10
Kingsnakesweden95:



Tillbringar tiden till att bygga lite roliga terrarie tillbehör, kom på detta simpla bygget av

två toarullar, en bit frigolit, husfix, akrylfärg och lite mossa ,

enkelt och kul! Samt får din orm/ödla eller vad du har för reptil ett grymt gömställe där den kan känna sej  trygg!

Ha de bäst och håll er friska! 

8
22
paqua:



5099
3873
Tropfrog:
Bra där att stanna hemma och pyssla. Jag har aldrig haft så välskött trädgård som nu. Också tagit upp möbelsnickeri igen samt bygger på ett odlingstält i källaren. Kanske inte terrarierelaterat. Till hösten så blir det förmodligen mer av den varan.  Huvudsaken är att man håller sig sysselsatt utan att behöva träffa en massa folk.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild