Förbjudet med gift i Hamm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
12
KarlXVI:
Hej, läste lite om olika mässor jag kan tänkas besöka i framtiden. Såklart kom hamm upp när jag sökte lite allmänt. Men till min förvåning så stod det på någon sida att giftormar var förbjudet där! Stämmer detta? Har någon av er köpt gift där?

MVH Kungen

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Vilken sida var det och från när var texten skriven?  Dom har varje gång ett speciellt giftrum...

35
12
KarlXVI:

Precis över det fetmarkerade på denna sida. 

www.tradefairdates.com/Terraristika-M1165/Hamm.html

Nu står det ju att ormar är poisones vilket ytterst få ormar är. Ormar är venomous. Men det är nog bara en felskrivning


504
396
Crippa:
Har hört att det ska förbjudas nu, var en kontakt i Tyskland som sa att det kommer nya regler som förbjuder gift i Hamm. Om det stämmer kan jag inte svara på men det är vad han skrev till mig.

3
10
Theraphosa:
Hört rykten om att hamm stänger ner efter septembermässan. Någon som kan intyga att det stämmer?

35
12
KarlXVI:
det låter ju tråkigt om ryktena stämmer att det ska läggas ner. Men i så fall. Finns det några andra stora mässor runt i Europa som ni rekommenderar?

504
396
Crippa:
KarlXVI skrev:
det låter ju tråkigt om ryktena stämmer att det ska läggas ner. Men i så fall. Finns det några andra stora mässor runt i Europa som ni rekommenderar?

Houten brukar vara poppis.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
KarlXVI skrev:
Precis över det fetmarkerade på denna sida. 

www.tradefairdates.com/Terraristika-M1165/Hamm.html

Nu står det ju att ormar är poisones vilket ytterst få ormar är. Ormar är venomous. Men det är nog bara en felskrivning


Det är väldigt många som har svårt att skilja på venom och poison, även engelsktalande har svårt att särskilja dessa två ord. 

 

I Sverige använder vi samma ord för tre saker

gift - Jag åt en sak som innehöll gift
gift - jag blev biten av en orm som har gift
gift - Jag gjorde ett otroligt stort misstag och nu är jag gift

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild