Paddor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:
Hej! Har ni några tips på nybörjar paddor? Vad tycker ni om bufo alvarius?

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
MmBruh skrev:
Hej! Har ni några tips på nybörjar paddor? Vad tycker ni om bufo alvarius?

Finns en tråd som heter Paddor, använd sökfunktionen.

Jag har "haft" en padda. En bufo bufo som bodde i växthuset. Försökte upprepade gånger hjälpa honom ut men han gick alltid tillbaka. På vintern gick han ner i dammen (jag bor långt ut i skogen) och dvalade, och kom sedan tillbaka på våren. I år var första gången på 6-7 år han inte kom tillbaka dit, tror han är död tyvärr. Jag vet inte om den är lättskött eftersom jag inte gjorde ett skit förutom att jag gav honom en vattenskål och min mamma vattnade tomaterna men väldigt häftigt djur.

Jag har varit lite sugen på en padda, är särskilt förtjust i svartvårtepaddan men det blir svårt att få tag på i Sverige eftersom viltfångat är förbjudet. Agapaddor verkar ju vara lättast att hitta i Sverige men de blir ju så stora.

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:

Finns en tråd som heter Paddor, använd sökfunktionen.

Jag har "haft" en padda. En bufo bufo som bodde i växthuset. Försökte upprepade gånger hjälpa honom ut men han gick alltid tillbaka. På vintern gick han ner i dammen (jag bor långt ut i skogen) och dvalade, och kom sedan tillbaka på våren. I år var första gången på 6-7 år han inte kom tillbaka dit, tror han är död tyvärr. Jag vet inte om den är lättskött eftersom jag inte gjorde ett skit förutom att jag gav honom en vattenskål och min mamma vattnade tomaterna men väldigt häftigt djur.

Jag har varit lite sugen på en padda, är särskilt förtjust i svartvårtepaddan men det blir svårt att få tag på i Sverige eftersom viltfångat är förbjudet. Agapaddor verkar ju vara lättast att hitta i Sverige men de blir ju så stora.

Ja de blir väldigt stora!

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:

Finns en tråd som heter Paddor, använd sökfunktionen.

Jag har "haft" en padda. En bufo bufo som bodde i växthuset. Försökte upprepade gånger hjälpa honom ut men han gick alltid tillbaka. På vintern gick han ner i dammen (jag bor långt ut i skogen) och dvalade, och kom sedan tillbaka på våren. I år var första gången på 6-7 år han inte kom tillbaka dit, tror han är död tyvärr. Jag vet inte om den är lättskött eftersom jag inte gjorde ett skit förutom att jag gav honom en vattenskål och min mamma vattnade tomaterna men väldigt häftigt djur.

Jag har varit lite sugen på en padda, är särskilt förtjust i svartvårtepaddan men det blir svårt att få tag på i Sverige eftersom viltfångat är förbjudet. Agapaddor verkar ju vara lättast att hitta i Sverige men de blir ju så stora.

Jag har faktiskt tänkt på en agapadda, men då måste jag skaffa mig ett rejält akvarie/terrarie. Det blir nog isåfall senare. En sak jag undrar över är att om man måste mata sina agapaddor med möss/pinkies, dels vet jag att det inte alls är så hälsosamt för en pacman att äta det och sedan så får jag inte ha möss i frysen av mina föräldrar :(

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Kul med fler intresserade av paddor. Paddor är överlag väldigt lättskötta. 

Som nybörjarart är det väl framförallt agapaddor (Rhinella marina) som förekommer, men det finns många andra bra alternativ med.
Just Incilius (Bufo) alvarius blir även de ganska stora.

Vill man ha mindre arter, så skulle väl jag rekommendera Barbarophryne brongersmai. Annars är det dessvärre inte jättemånga padd-arter som är vanliga inom hobbyn.


187
33
AntonMurseli:
anders skrev:
Kul med fler intresserade av paddor. Paddor är överlag väldigt lättskötta. 

Som nybörjarart är det väl framförallt agapaddor (Rhinella marina) som förekommer, men det finns många andra bra alternativ med.
Just Incilius (Bufo) alvarius blir även de ganska stora.

Vill man ha mindre arter, så skulle väl jag rekommendera Barbarophryne brongersmai. Annars är det dessvärre inte jättemånga padd-arter som är vanliga inom hobbyn.


Jaha tack så mycket!, men är man tvungen till att mata aga paddor med möss?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
MmBruh skrev:

Jaha tack så mycket!, men är man tvungen till att mata aga paddor med möss?


Nej, det är inget man behöver göra.

273
148
Flosker:
anders skrev:
Kul med fler intresserade av paddor. Paddor är överlag väldigt lättskötta. 

Som nybörjarart är det väl framförallt agapaddor (Rhinella marina) som förekommer, men det finns många andra bra alternativ med.
Just Incilius (Bufo) alvarius blir även de ganska stora.

Vill man ha mindre arter, så skulle väl jag rekommendera Barbarophryne brongersmai. Annars är det dessvärre inte jättemånga padd-arter som är vanliga inom hobbyn.


Siiter och fikar på HC de har följande inne i butiken nu.Bufo cognatus, Bufo terrestra och Glyphoglossus guttulatus den sista ser ut som en liten padda men är en groda.

187
33
AntonMurseli:
Flosker skrev:

Siiter och fikar på HC de har följande inne i butiken nu.Bufo cognatus, Bufo terrestra och Glyphoglossus guttulatus den sista ser ut som en liten padda men är en groda.

Ja jag vet såg det på deras hemsida! :)

656
344
Johnexotics:
Jag har Anaxyrus terrestris det är rätt så liten padda som är både dag och natt aktiv rätt så tyst av sig även lättsköta dom är väldigt nyfikena med 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild