Plaludarium till klockgordor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:
Hej! Hur gör man ett paludarium, alltså delar på vatten och land så att det inte läcker vatten till landdelen.

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:
Enklast blir kanske att dela av botten ytan med en glasskiva och täta med silikon. Sök efter "Serpa Design" på Youtube för tips och inspiration.

187
33
AntonMurseli:
NellyNiklas skrev:
Enklast blir kanske att dela av botten ytan med en glasskiva och täta med silikon. Sök efter "Serpa Design" på Youtube för tips och inspiration.

Tack så mycket! 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Kolla annars på SerpaDesigns klockgrodeburk. Han har byggt tanken som ett "akvarium" men vattnet är bara 10 cm djupt. Sedan har han byggt en landel med "egg crates" (någon får gärna förklara för mig vad det heter på svenska och vart man köper det) och gömmer den med kokosfibermatta osv.

Som NellyNiklas nämner fungerar det ju också att ha en avdelare i glas, men jag skulle känna ett behov av att dölja den med typ silikon och sten/sand (för vissa kan kokosfiber leda vattnet till andra sidan av delaren, det råkade The Dark Den på youtube ut för i sitt Hysterocrates gigas-paludarium, problemet verkar inte finnas med kokosfibermatta).

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:
Kolla annars på SerpaDesigns klockgrodeburk. Han har byggt tanken som ett "akvarium" men vattnet är bara 10 cm djupt. Sedan har han byggt en landel med "egg crates" (någon får gärna förklara för mig vad det heter på svenska och vart man köper det) och gömmer den med kokosfibermatta osv.

Som NellyNiklas nämner fungerar det ju också att ha en avdelare i glas, men jag skulle känna ett behov av att dölja den med typ silikon och sten/sand (för vissa kan kokosfiber leda vattnet till andra sidan av delaren, det råkade The Dark Den på youtube ut för i sitt Hysterocrates gigas-paludarium, problemet verkar inte finnas med kokosfibermatta).

Ok tack så mycket!

5088
3858
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:
Kolla annars på SerpaDesigns klockgrodeburk. Han har byggt tanken som ett "akvarium" men vattnet är bara 10 cm djupt. Sedan har han byggt en landel med "egg crates" (någon får gärna förklara för mig vad det heter på svenska och vart man köper det) och gömmer den med kokosfibermatta osv.



Egg crate heter typ lysrörsraster på svenska. Men egentligen finns inte den produkten här. I usa finns den i varje byggvarubutik och är billigt. I europa finns det några tyska webbutiker som importerar det och säljer som terrarietillbehör. Då är det inte billigt vill jag lova.

Synd egentligen, en bra produkt som kan användas till en massa ändamål.

Mvh
Magnus  

144
82
javan:
MmBruh skrev:

Ok tack så mycket!


Här kan du köpa raster:
akustikshopen.se/Leverant%C3%B6rer/B%26L%20Lund%20AB/Tillbeh%C3%B6r%20undertak/U8515645/?gclid=CjwKCAjwmKLzBRBeEiwACCVihgXNnmZje1UGS3LTTedM939LaIj0SWf3amgeOVzrHlSwbJf8EesBdBoCNQsQAvD_BwE

5088
3858
Tropfrog:
javan skrev:


Här kan du köpa raster:
akustikshopen.se/Leverant%C3%B6rer/B%26L%20Lund%20AB/Tillbeh%C3%B6r%20undertak/U8515645/?gclid=CjwKCAjwmKLzBRBeEiwACCVihgXNnmZje1UGS3LTTedM939LaIj0SWf3amgeOVzrHlSwbJf8EesBdBoCNQsQAvD_BwE


Grymt tack!

MVH
Magnus

Medlem i SHF
30
6
Bimpa:
Serpa designs klockgrodeburk är ju en våt dröm... får nog nöja mig med något enklare i den burk jag ska bygga upp, men inspiration gav den absolut. Tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild